Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Günlük Hayatta İstatistik ve Olasılık | İST311 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Serpil TÜRKYILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Güncel örnek ve uygulamalarla İstatistik ve olasılık problem çözümlerinin pekiştirilmesini sağlamak |
Ders İçeriği |
Güncel örneklerle destekli; Kümeler, permütasyon, kombinasyon, olasılığa giriş, rastgele değişkenler ve dağılımları, iki boyutlu rastgele değişkenler ve dağılımları, beklenen değer, varyans, momentler, kesikli ve sürekli olasılık dağılımları, istatistiksel tahmin, istatistiksel karar alma, Ki-Kare anlamlılık testi. |
Ders Kaynakları |
Hakan Eygü (2020) Çözümlü Güncel Örneklerle Olasılık ve İstatistik, Nobel Akademik Yayıncılık
Kazım Özdamar (2015) Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi Cilt 1, 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Günlük hayatta İstatistiğin Önemi ve Kullanımı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Kümeler, Permütasyon, Kombinasyon | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Olasılığa Giriş | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Rastgele Değişkenler ve Dağılımları | Ders Tartışmalı Ders |
5 | İki boyutlu rastgele değişkenler ve dağılımları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Beklenen değer varyans ve momentler | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Kesikli olasılık dağılımları | Ders Tartışmalı Ders |
8 | İstatistiksel tahmin | Ders Tartışmalı Ders |
9 | İstatistiksel karar alma | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Ki-Kare anlamlılık testleri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | İstatistik Programları ile güncel veri uygulamaları(1) | Ders Tartışmalı Ders |
12 | İstatistik Programları ile güncel veri uygulamaları(2) | Ders Tartışmalı Ders |
13 | İstatistik Programları ile güncel veri uygulamaları(3) | Ders Tartışmalı Ders |
14 | İstatistik Programları ile güncel veri uygulamaları(4) | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Günlük hayatta istatistiğin kullanımının önemini bilir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Güncel olasılık problemlerinin çözümlerini bilir | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Güncel verilere istatistiksel analizler uygular | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İstatistik problemleri çözümünde paket programları kullanır | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Analiz Sonuçlarını ve Program Çıktılarını Yorumlar | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Günlük hayatta istatistiğin kullanımının önemini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güncel olasılık problemlerinin çözümlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güncel verilere istatistiksel analizler uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İstatistik problemleri çözümünde paket programları kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Analiz Sonuçlarını ve Program Çıktılarını Yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |