EN
  • Anasayfa
  • İST313 Toplam Kalite Yönetimi (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İST313 - Toplam Kalite Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Toplam Kalite Yönetimi İST313 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ömer ALTINDAĞ
Ders Veren
Amaç

Toplam kalitenin temellerini kavrayarak bir kuruluşun kalite güvencesini sağlamasının yollarını ve önemini öğrenmek Toplam Kalite Yönetimi dersinin amacıdır.

Ders İçeriği

Kalite, Toplam Kalite Kontrolü, kaizen, kalite kontrol öğeleri, toplam kalitenin temelleri, yönetim modelleri, kalite güvence sisteminin uygulanmasının nedenleri, kalite güvencesini sağlamak için yapılması gerekenler, ISO 9000, kalite yönetim sistemleri, müşteri odaklılık, kalite politikasının belirlenmesi.

Ders Kaynakları 1- Prof. Dr. Hasan ŞİMŞEK “Toplam Kalite Yönetimi” Ankara, 2010
3- ISHIKAWA, Kaoru, Yay. Haz.. Semih Ordaş,Nedret Yayla, Toplam Kalite Kontrol, 1993
5- ŞALE, İsmail, Adım adım Toplam Kalite Uygulaması, 2001
4- ŞİMŞEK, Muhittin ve Nursoy Mustafa Toplam Kalite Yönetimi, Hayat yayıncılık, 2002
2- KAVRAKOĞLU, İbrahim, Toplam Kalite Yönetimi, Kalder Yayını, 1996.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kalite kavramı ve genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite guruları Ders Tartışmalı Ders
2 Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Proses Yaklaşımı, Sürekli iyileştirme (Kaizen) Ders Beyin Fırtınası
3 Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri (Liderlik, Toplam Katılım) Ders Tartışmalı Ders
4 Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Tedarikçiler ve İşbirliği, Müşteri Odaklılık) Ders Tartışmalı Ders
5 Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları
6 TKY Uygulama Adımları, Kalite(sizlik) Maliyeti
7 Takım Çalışması
8 Proses Yönetimi
9 Örnek Çalışmalar
10 Batı Yönetim Tarzlarıyla Karşılaştırmalar
12 TKY uygulanmasındaki Sorunlar
12 TKY uygulanmasındaki Sorunlar
13 Uygulama Ders Gösterim Benzetim
13 Uygulama Ders Gösterim Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
TKY nın felsefe şemasını öğrenmek Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
TKY nin anlamını ve hedeflerini kavramak Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Toplam Kalitenin temellerini kavramak Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kalite olgusunu kavramak Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Müşteri odaklı üretimin kalite yönetimindeki yerini kavramak Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
TKY nın felsefe şemasını öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -
TKY nin anlamını ve hedeflerini kavramak - - - - - - - - - - - - - - -
Toplam Kalitenin temellerini kavramak - - - - - - - - - - - - - - -
Kalite olgusunu kavramak - - - - - - - - - - - - - - -
Müşteri odaklı üretimin kalite yönetimindeki yerini kavramak - - - - - - - - - - - - - - -