Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Teknik İngilizce III | İST335 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Orhan GÖÇÜR |
Ders Veren | |
Amaç |
Teknik İngilizce I dersinin devamı olan bu ders öğrencinin akademik ve sonrasında endüstriyel tasarım hayatından İngilizce iletişim kurmasının güçlenmesini hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
Makale yazma teknikleri, makale çeşitleri, rapor yazma, öz geçmiş yazma, okuduğunu anlama, telefon konuşmaları,endüstriyel tasarım alanında çok kullanılan terimler gibi konular işlenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Byrd, Patricia and Benson, Beverly, 1999, Improving the Grammar of Written English, Heinle & Heinle.Güleç, Zeynep, Dikmen, Filiz Emel, Özkan, Yurdanur, 1997, Development of Reading and Writing Skills, METU, Ankara
Grammar in Use, "Raymond Murphy", Intermediate Teknik İngilizce, Pamela Edis, İTÜ Vakfı yayınları, 2014 Marks, J. (2007). Check Your English Vocabulary for Computers and Information Technology. A & C Black : London A First Course In Technical English Students Book1 (Lynette Beardwood, Hugh templeton,) Students Book 2 (Martin WEBBER) English Gramer in Used (Raymond MURPHY) Konuyla ilgili makaleler Brieger, N. & Comfort, J., 2000, Technical Contacts.James K., Jordan R., Matthews A.J, 1998, Listening Comprehension & Note-taking, Collins ELT: London.Johnson, K., 1991, Communicate in Writing, Longman Ders notları A First Course In Technical English Students Book1 (Lynette Beardwood, Hugh templeton,) Students Book 2 (Martin WEBBER) English Gramer in Used (Raymond MURPHY) Konuyla ilgili makaleler Brieger, N. & Comfort, J., 2000, Technical Contacts.James K., Jordan R., Matthews A.J, 1998, Listening Comprehension & Note-taking, Collins ELT: London.Johnson, K., 1991, Communicate in Writing, Longman Ders notları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Akademik yayınlar ve yayınların kullanımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İngilizce dilinde teknik soruları cevaplama ve yorumlama | |||
Yabancı dilde iletişimin detaylarına hakim olur | |||
Mesleki terminolojiyi tanıma | |||
İngilizce kalıplara hakim olmak | |||
Mesleki terminolojiye hakim olur | |||
Mesleki metinleri kullanarak sunum hazırlama | |||
Öğrenciler essay yazma, seminere katılma, araştırma, dinleme, not alma ve akademik okuma hakkında bilgi sahibi olurlar | |||
Akademik bir konu üzerine kendi görüşlerini de belirten metinler yazar | |||
Akademik bir konu üzerine sözlü tartışmalarda yer alır | |||
Akademik bir konu üzerine sözlü sunumlar yapar | |||
Akademik bir metinde fikirler arası ilişkiyi tespit edebilir | |||
Görüşlerin açıkça belirtildiği ve / veya ima edildiği akademik metinleri anlar | |||
Bu ders öğrencinin İngilizce iletişim kurmasını, akademik ve teknik konularda İngilizce konusunda daha donanımlı olmasını sağlar | |||
Tenseleri kullanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce dilinde teknik soruları cevaplama ve yorumlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yabancı dilde iletişimin detaylarına hakim olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki terminolojiyi tanıma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İngilizce kalıplara hakim olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki terminolojiye hakim olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki metinleri kullanarak sunum hazırlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler essay yazma, seminere katılma, araştırma, dinleme, not alma ve akademik okuma hakkında bilgi sahibi olurlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akademik bir konu üzerine kendi görüşlerini de belirten metinler yazar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akademik bir konu üzerine sözlü tartışmalarda yer alır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akademik bir konu üzerine sözlü sunumlar yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akademik bir metinde fikirler arası ilişkiyi tespit edebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Görüşlerin açıkça belirtildiği ve / veya ima edildiği akademik metinleri anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu ders öğrencinin İngilizce iletişim kurmasını, akademik ve teknik konularda İngilizce konusunda daha donanımlı olmasını sağlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tenseleri kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |