Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Veri Madenciliğine Giriş | İST314 | 7 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Laboratuvar, Uygulama. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nur Kuban TORUN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere veri madenciliği kavramını öğretmek, veri madenciliği teknikleri ve algoritmaları ile büyük ölçekteki verileri analiz etme ve yorumlama yeteneği kazandırmak. R programlama üzerinde veri madenciliği yöntemlerini uygulayabilmek. Gizli örüntüleri yorumlayabilmek. Dersi daha önce İST308 R İstatistiksel Programlama Dili alan öğrencilerin seçmesi uygundur. |
Ders İçeriği |
Veri madenciliği kavramı, uygulama alanları, veri madenciliği süreci, veri önişleme süreci, karar ağaçları, naive bayes, yapay sinir ağları, birliktelik kuralları ve kümeleme yöntemleri ve bunların uygulamalarını içerir. Uygulamalar R Programla ile öğretilir. Dersi İST308 R İstatistiksel Programlama Dili dersini almış öğrencilerin seçmesi uygundur. Uygulamalar R programlama bilgisi gerektirmektedir. |
Ders Kaynakları |
Özkan Y. (2016), Veri Madenciliği Yöntemleri, Papatya Yayıncılık Eğitim
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 4 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Veri Madenciliğine Giriş | Ders |
2 | Veri Madenciliği Modelleri | Ders Problem Çözme |
3 | Veri Madenciliği Süreci | Ders Problem Çözme |
4 | Normalizasyon( Min- Maks/ Zscore) | Ders Problem Çözme Laboratuar |
5 | R programlama ile Normalizasyon | Ders Problem Çözme Laboratuar |
6 | Karar Ağaçları Excel İle | Ders Problem Çözme Laboratuar |
7 | R programlama ile Karar Ağaçları | Ders Problem Çözme Laboratuar |
8 | R programlama ile Örnek Soru Çözümleri/ Ara Sınav | Ders Problem Çözme Laboratuar |
9 | K En Yakın Komşu Algoritması Excel İle | Ders Problem Çözme Laboratuar |
10 | R Programlama ile KNN | Ders Problem Çözme Laboratuar |
11 | R Programlama ile Naive Bayes Algoritması | Ders Problem Çözme Laboratuar |
12 | R Programlama ile Yapay Sinir Ağları Algoritması | Ders Problem Çözme Laboratuar |
13 | R Programlama ile Birliktelik Kuralları - R Programlama ile K Ortalamalar Algoritması | Ders Problem Çözme Laboratuar |
14 | Öğrencilerin dönem sonu proje ödevi sunumları | Ders Problem Çözme Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler, veri madenciliği temel kavramlarını öğreneceklerdir. | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Öğrenciler, en az bir veri madenciliği uygulaması öğreneceklerdir. | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Öğrenciler, veri madenciliği teknikleri ve algoritmaları ile büyük ölçekteki verileri analiz etme ve yorumlama yeteneği kazanacaklardır. | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Öğrenciler, veri önişleme sürecini öğrenecektir. | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | |
Öğrenciler, birliktelik kuralları, sınıflama ve kümeleme yöntemlerini öğreneceklerdir. | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler, veri madenciliği temel kavramlarını öğreneceklerdir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Öğrenciler, en az bir veri madenciliği uygulaması öğreneceklerdir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Öğrenciler, veri madenciliği teknikleri ve algoritmaları ile büyük ölçekteki verileri analiz etme ve yorumlama yeteneği kazanacaklardır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Öğrenciler, veri önişleme sürecini öğrenecektir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Öğrenciler, birliktelik kuralları, sınıflama ve kümeleme yöntemlerini öğreneceklerdir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |