EN
  • Anasayfa
  • İST320 Bilgisayar Programlama IV (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İST320 - Bilgisayar Programlama IV
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayar Programlama IV İST320 7 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ömer ALTINDAĞ
Ders Veren
Amaç

Öğrenilmesi kolay dil olan C# öğretilerek, bilgisayar programlamaya hızlı ve kolay bir giriş yapmak ve diğer dillere hazırlık olacak altyapıyı vermek

Ders İçeriği

C# ile programlamanın temelleri, Windows kontrolleri, hata yakalama, koleksiyonlar, diyalog kutuları, menü tasarımı

Ders Kaynakları Her Yönüyle C#, Sefer Algan, Pusula Yayıncılık ve İletişim Hizmetleri Ltd.Şti, 2003 Profesyonel Programlama, Tansu TÜRKOĞLU, Kalitte Profesyonel Bilgi Teknolojileri Basım ve Yayıncılık Ltd. Şti., 2007
Çobanoğlu, B. (2020). Herkes için Python. Pusula.
Ceder, N. (2018). The quick Python book. Simon and Schuster.
Çobanoğlu, B. (2020). Herkes için Python. Pusula.
Ceder, N. (2018). The quick Python book. Simon and Schuster.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Python programlama ortamının kurulumu ve tanıtımı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Laboratuar
2 Temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
3 Girdi ifadeleri, algoritma Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
4 Akış kontrolü: Koşullu çalıştırma Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
5 Akış kontrolü: Döngü/yineleme ifadeleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
6 Akış kontrolü: İç içe döngüler, break, continue Listeler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
7 Fonksiyonlar, Özyinelemeli Fonksiyonlar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar
8 Genel Uygulama Örnekleri, Ara sınav Dosya İşlemleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar
9 Moduller Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Laboratuar
10 Hata Yakalama Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Laboratuar
11 Karakter Dizilerinin Metotları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Laboratuar
12 Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Laboratuar
12 Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Laboratuar
14 NumPy, Pandas ve Matplotlib Kütüphaneleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Gösterim Benzetim Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir programlama dili güçlü şekilde kullanır. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Problem çözmek için yazılım geliştirir. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
İstatistiksel analizler yapmak için gerekli kütüphaneleri tanır. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bir programlama dili güçlü şekilde kullanır. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Problem çözmek için yazılım geliştirir. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
İstatistiksel analizler yapmak için gerekli kütüphaneleri tanır. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bir programlama dili güçlü şekilde kullanır. - - 3 5 5 - - - - - 1 4 4 - 3
Problem çözmek için yazılım geliştirir. - - 3 5 5 - - - - - 4 5 5 - 3
İstatistiksel analizler yapmak için gerekli kütüphaneleri tanır. - - 3 5 5 - - - - - 5 5 5 - 3
Bir programlama dili güçlü şekilde kullanır. - - 3 5 5 - - - - - 1 4 4 - 3
Problem çözmek için yazılım geliştirir. - - 3 5 5 - - - - - 4 5 5 - 3
İstatistiksel analizler yapmak için gerekli kütüphaneleri tanır. - - 3 5 5 - - - - - 5 5 5 - 3