Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yapısal Eşitlik Modellemesi ve Lisrel Uygulamaları | İST421 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Serpil TÜRKYILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Yapısal eşitlik modellemesi ve Lisrel hakkında temel bilgileri vermek |
Ders İçeriği |
Yapısal eşitlik modellemesi (YEM) hakkında temel bilgiler, Lisrel tanıtımı, Lisrel de ölçüm modeli ve yapısal eşitlik modeli oluşturulması, Lisrel de komut yazma, örnek uygulamalar |
Ders Kaynakları |
Veysel Yılmaz, H. Eray Çelik (2016) Lisrel 9.1 ile Yapısal Eşitlik Modellemesi Temel Kavramlar, Uygulamalar, Programlama
S. Gürbüz (2021) AMOS ile Yapısal Eşitlik Modellemesi Temel İlkeler ve Uygulamalı Analizler |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yapısal Eşitlik Modellemesi(YEM)'e giriş | Ders Tartışmalı Ders |
2 | YEM'de Temel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Yapısal Eşitlik Modellemesi Stratejileri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Yapısal Model ve Ölçüm Modeli | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Doğrulayıcı Faktör Modelleri | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Modelin Değerlendirilmesi ve Uyum Ölçütleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Lisrel ile Başlangıç | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Lisrel'de Ölçüm Modeli ve Yapısal Modelin Oluşturulması | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Lisrel'de Komut yazma | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Lisrel'de çıktı dosyasının yorumlanması | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Lisrel'de Örnek Uygulama 1 | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Lisrel'de Örnek Uygulama2 | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Lisrel'de Örnek Uygulama3 | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Lisrel'de Örnek Uygulama4 | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yapısal Eşitlik Modellerini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Lisrel'de komut dosyası oluşturur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Lisrelde grafik dosyası oluşturur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Lisrel'de YEM sonuçlarını yorumlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uyum indislerini yorumlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yapısal Eşitlik Modellerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Lisrel'de komut dosyası oluşturur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Lisrelde grafik dosyası oluşturur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Lisrel'de YEM sonuçlarını yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uyum indislerini yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |