Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uygulamalı Ekonometrik Zaman Serileri | İST434 | 7 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Serpil TÜRKYILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin ekonometri, istatistik, zaman serilerine giriş derslerinde edindikleri temel bilgileri gerçek iktisadi ilişki örneklerini dikkate alarak analiz yapabilme, kullanabilme ve yorumlayabilme yeteneklerinin sağlanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Zaman Serisi temel kavramları, Zaman Serisi Modelleri, Durağanlık Kavramı, ARIMA modelleri, Eş-Bütünleşme Kavramı, Eviews ve SPSS Uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Sevüktekin, M.ve M. Çınar, Ekonometrik Zaman Serileri Analizi: EViews Uygulamalı, Geliştirilmiş Dördüncü Baskı Bursa: Dora Yayın, 2014.
Enders, W., Applied Econometric Time Series, New York: John Wiley &Sons,Inc., 1995. Hamilton, J. D., Time Series Analysis, Princeton, New Jersey: Princeton University Pres, 1994. Patterson, K., An Introduction to Applied Econometrics: A Time Series Approach, New york: Macmillan Pres., 2000. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Zaman Serisi Kalıpları Genel Tanıtımı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Zaman Serisi Kalıplarının Grafiksel Analizleri | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Zaman Serisi Analizleri, Modelleri ve Bazı Temel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Zaman Serilerinin Otokorelasyon Analizleri, Zaman Serilerinde Kısmî otokorelasyon Analizleri ve Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Zaman Serilerinde Portmanteau Testleri, Zaman Serilerinin Korelogramı ve Durağanlık Testleri | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Zaman Serisi Modelleri ve Fark Denklemi, Gecikme İşlemcisi ve Zaman Serisi Modellerine Uygulanması | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Durağan Olmayan Zaman Serilerinin Fark Alma Sürecine Göre Durağan Hale Getirilmesi ve Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Korelogramlar ile Durağanlık Testleri ve Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Otoregresif (AR) Süreçler için İstatistiksel Modeller, Hareketli Ortalama (MA) Süreçleri için İstatistiksel Modeller, Otoregresif Hareketli Ortalama (ARMA) Süreçleri için İstatistiksel Modeller ve Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Durağan-dışılık ve Entegrasyon Süreçleri, Otoregresif Entegre Hareketli Ortalama (ARIMA) Süreçleri için İstatistiksel Modeller, Mevsimsel Box-Jenkins ARIMA Modelleri ve Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Tek değişkenli Süreçler için Birim Kökler | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Eşbütünleşme ve Eşbütünleşme Testleri, Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Hata Düzeltme Modelleri, Mevsimsel Eşbütünleşme | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Örnek Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İstatistiksel ve ekonometrik analizleri daha iyi kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dünya ve Türkiye’de iktisadi olayların özellikle zaman periyodu içerisinde gelişim sürecini daha kolay takip eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gerçek verileri baz alarak kısa dönemli analizleri yapar ve yorumlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ekonometrik ve istatistiksel analizler ile iktisadi olaylar arasında karşılaştırma yapar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Zaman Serileri Analizi için ekonometrik bir programı iyi kullanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İstatistiksel ve ekonometrik analizleri daha iyi kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünya ve Türkiye’de iktisadi olayların özellikle zaman periyodu içerisinde gelişim sürecini daha kolay takip eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gerçek verileri baz alarak kısa dönemli analizleri yapar ve yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekonometrik ve istatistiksel analizler ile iktisadi olaylar arasında karşılaştırma yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Zaman Serileri Analizi için ekonometrik bir programı iyi kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |