EN
  • Anasayfa
  • İST339 Örnekleme I (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İST339 - Örnekleme I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Örnekleme I İST339 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Kadriye Nurdanay ÖZTÜRK
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı örnekleme kavramlarının ve mantığının tanımı ile tüm birimlerin bir kısmını incelemenin yararları, bilginin nasıl elde edileceği ve bu bilgiyi elde ederken yapılan hata ve maliyetin tanıtılmasıdır.

Ders İçeriği

Anakütleden elde edilemeyen verileri örnekleme yardımıyla toplayarak sonuçlara ulaşmak, Temel örnekleme yöntemleri tahminler, Ortalama toplam ve oran hesapları için örnekleme tekniklerine göre güven aralıkları

Ders Kaynakları Taro Yamane , “ Elementary Sampling Theory” , Prentice Hall.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel kavramlar ve temel örnekleme ilkeleri Ders Tartışmalı Ders
2 Olası olmayan örnekleme yöntemleri, kullanım yerleri Ders Tartışmalı Ders
3 Olası olmayan örneklemeye ilişkin uygulamalar Ders Tartışmalı Ders
4 Olası örnekleme yöntemlerine giriş: basit tesadüfi örnekleme Ders Tartışmalı Ders
5 İstatistik-parametre kavramları ayırımı ve parametre tahmin edicilerinde aranılan özellikler Ders Tartışmalı Ders
6 Örnek ortalamalarının örnekleme dağılımı, standart hata kavramı Ders Tartışmalı Ders
7 Standart hatanın hesabında örnekleme oranının gözönüne alınması, Ana kütle ortalaması ve medyan için hipotez testleri ve güven sınırlarının bulunması Ders Tartışmalı Ders
8 Örnek birim mevcudunun saptanması, Örnek toplamlarının standart hatası Ders Tartışmalı Ders
9 Ortalama, toplam ve medyana ilişkin uygulamalar Ders Tartışmalı Ders
10 Örnek varyanslarının örnekleme dağılımı, Anakütle varyansı için güven sınırları. Ders Tartışmalı Ders
11 Örnek ve anakütle bağıl frekansının tanımı, P’ nin örnekleme dağılımının beklenen değer ve standart hatası Ders Tartışmalı Ders
12 P için güven sınırlarının saptanması ve süreklilik düzeltmesi yapılmamış ve yapılmış güven sınırlarının karşılaştırılması Ders Tartışmalı Ders
13 Basit tesadüfi örnekleme dışındaki örnekleme yöntemlerine bir bakış Ders Tartışmalı Ders
14 Örnek Uygulamalar Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci örneklem kavramını bilir. Basit rasgele örneklem seçme becerisine sahip olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci parametre ve istatistik tanımlarını bilir. Parametre ve istatistik ayrımını yapabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci Parametreler için tahminlerde bulunur-Toplam, ortalama ve oran için güven aralıklarının hesaplanması yapar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci standart hata tanımını bilir ve hesaplamasını yapar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci örneklem için kullanılan duyarlılık ve kesinlik kavramlarını bilir ve hesaplar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci örneklem kavramını bilir. Basit rasgele örneklem seçme becerisine sahip olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci parametre ve istatistik tanımlarını bilir. Parametre ve istatistik ayrımını yapabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci Parametreler için tahminlerde bulunur-Toplam, ortalama ve oran için güven aralıklarının hesaplanması yapar. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci standart hata tanımını bilir ve hesaplamasını yapar. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci örneklem için kullanılan duyarlılık ve kesinlik kavramlarını bilir ve hesaplar. - - - - - - - - - - - - - - -