Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Örnekleme I | İST339 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Kadriye Nurdanay ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı örnekleme kavramlarının ve mantığının tanımı ile tüm birimlerin bir kısmını incelemenin yararları, bilginin nasıl elde edileceği ve bu bilgiyi elde ederken yapılan hata ve maliyetin tanıtılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Anakütleden elde edilemeyen verileri örnekleme yardımıyla toplayarak sonuçlara ulaşmak, Temel örnekleme yöntemleri tahminler, Ortalama toplam ve oran hesapları için örnekleme tekniklerine göre güven aralıkları |
Ders Kaynakları |
Taro Yamane , “ Elementary Sampling Theory” , Prentice Hall.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar ve temel örnekleme ilkeleri | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Olası olmayan örnekleme yöntemleri, kullanım yerleri | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Olası olmayan örneklemeye ilişkin uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Olası örnekleme yöntemlerine giriş: basit tesadüfi örnekleme | Ders Tartışmalı Ders |
5 | İstatistik-parametre kavramları ayırımı ve parametre tahmin edicilerinde aranılan özellikler | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Örnek ortalamalarının örnekleme dağılımı, standart hata kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Standart hatanın hesabında örnekleme oranının gözönüne alınması, Ana kütle ortalaması ve medyan için hipotez testleri ve güven sınırlarının bulunması | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Örnek birim mevcudunun saptanması, Örnek toplamlarının standart hatası | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Ortalama, toplam ve medyana ilişkin uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Örnek varyanslarının örnekleme dağılımı, Anakütle varyansı için güven sınırları. | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Örnek ve anakütle bağıl frekansının tanımı, P’ nin örnekleme dağılımının beklenen değer ve standart hatası | Ders Tartışmalı Ders |
12 | P için güven sınırlarının saptanması ve süreklilik düzeltmesi yapılmamış ve yapılmış güven sınırlarının karşılaştırılması | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Basit tesadüfi örnekleme dışındaki örnekleme yöntemlerine bir bakış | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Örnek Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci örneklem kavramını bilir. Basit rasgele örneklem seçme becerisine sahip olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci parametre ve istatistik tanımlarını bilir. Parametre ve istatistik ayrımını yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci Parametreler için tahminlerde bulunur-Toplam, ortalama ve oran için güven aralıklarının hesaplanması yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci standart hata tanımını bilir ve hesaplamasını yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci örneklem için kullanılan duyarlılık ve kesinlik kavramlarını bilir ve hesaplar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci örneklem kavramını bilir. Basit rasgele örneklem seçme becerisine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci parametre ve istatistik tanımlarını bilir. Parametre ve istatistik ayrımını yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci Parametreler için tahminlerde bulunur-Toplam, ortalama ve oran için güven aralıklarının hesaplanması yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci standart hata tanımını bilir ve hesaplamasını yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci örneklem için kullanılan duyarlılık ve kesinlik kavramlarını bilir ve hesaplar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |