Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Örnekleme II | İST340 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Kadriye Nurdanay ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı araştırmalarda ve saha araştırmalarında kullanılan örnekleme yöntemlerini tanıtmaktır. |
Ders İçeriği |
Örnekleme yöntemlerinin incelenmesi: Basit tesadüfi örnekleme, tabakalı örnekleme, sistematik örnekleme, küme örneklemesi |
Ders Kaynakları |
Taro Yamane, “Elementary Sampling Theory” , Prentice Hall.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Basit tesadüfi örnekleme | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Tabakalı Tesadüfi Örneklemenin ana hatları, toplam, ortalama ve varyansın tahmin edilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Örneğin paylaştırılması : Orantılı Paylaştırma ve Optimal Paylaştırma | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Neyman Paylaştırması ve örnek çapının belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Basit Tesadüfi ve Tabakalı Örnekleme Yöntemlerinin karşılaştırılması | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Basit ve Tabakalı Örnekleme Yöntemleri için karşılaştırmalı çözümler | Ders Tartışmalı Ders |
7 | p oranları için Tabakalı Tesadüfi Örnekleme | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Oranlar için varyansın tahmini | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Sistematik Örneklemenin ana ilkeleri ; Ortalama ve varyansın tahmini | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Basit Küme Örneklemesi ; ana ilkeler, diğer örnekleme yöntemlerinden farkları | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Toplam ve varyansın tahmini | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Konuya ilişkin problemlerin çözümü | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Yığın ortalamasının tahmini | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Örnek Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci en çok kullanılan bazı örnekleme yöntemlerini öğrenir. Bunlar: Basit tesadüfi örnekleme, tabakalı örnekleme, sistematik örnekleme, küme örneklemesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler öğrenilen örnekleme yöntemleri için parametrelerin tahmincilerini ve güven aralıklarını hesaplar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler örnekleme yöntemlerini birbirleri ile karşılaştırır. Bu yöntemlerin farklılıklarını bilirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler araştırma konusuna uygun olacak en iyi örnekleme yöntemini seçerek uygular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler kendi araştırmasına uygun düşük maliyetli örnekleme yöntemini bilir ve uygular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci en çok kullanılan bazı örnekleme yöntemlerini öğrenir. Bunlar: Basit tesadüfi örnekleme, tabakalı örnekleme, sistematik örnekleme, küme örneklemesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler öğrenilen örnekleme yöntemleri için parametrelerin tahmincilerini ve güven aralıklarını hesaplar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler örnekleme yöntemlerini birbirleri ile karşılaştırır. Bu yöntemlerin farklılıklarını bilirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler araştırma konusuna uygun olacak en iyi örnekleme yöntemini seçerek uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler kendi araştırmasına uygun düşük maliyetli örnekleme yöntemini bilir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |