EN
  • Anasayfa
  • MAT101 Analiz I (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
MAT101 - Analiz I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Analiz I MAT101 1 4 + 2 7,0 Pdf
Birim Bölüm
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Esra KAYA
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Orhan GÖÇÜR
Amaç

Doğal sayılar, rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve reel sayı cümleleri, lineer nokta cümlelerinin özelikleri, elementer fonksiyonlar, dizi kavramlarını tanımak, dizilerin ve fonksiyonların limitini ve sürekliliğini incelemek, türev kavramını tanımak, kartezyen ve kutupsal koordinatlarda eğri çizimini yapmak.

Ders İçeriği

Doğal sayılar, rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve reel sayı cümleleri, lineer nokta cümlelerinin özelikleri, elementer fonksiyonlar, diziler, dizilerin ve fonksiyonların limiti, süreklilik, türev, kartezyen ve kutupsal koordinatlarda eğri çizimi

Ders Kaynakları Balcı, Mustafa; Matematik Analiz, Ank Üni. Fen Fak. Yayınları, No 142, Ankara.
Binali Musayev, Murat Alp, Nizami Mustafayev; Teori ve çözümlü Problemlerle Analiz I-II, Tek Ağaç Eylül Yay. 2003, Ankara.
Hacısalihoğlu,H. Hilmi; Temel ve Genel Matematik (Cilt 1), Ertem Basın ve Yayın 2003, Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 6 14 84
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 15 90
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 177
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Doğal sayılar, rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve reel sayı cümleleri, lineer nokta cümlelerinin özelikleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Tamlık aksiyomu, genişletilmiş reel sayılar ve kompleks sayılar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Elementer fonksiyonlar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Diziler, alt diziler, yakınsak diziler, alt limit ve üst limit , Cauchy dizileri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Fonksiyonların limiti Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Süreklilik, düzgün süreklilik, sürekli fonksiyonların özelikleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Türev
8 Türev alma kuralları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Yüksek mertebeden türev ve diferensiyel Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Diferensiyel hesabın temel teoremi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Limitlerde belirsiz şekiller ve diferensiyel Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Fonksiyonların diferensiyel hesabı yöntemleriyle araştırılması Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Kartezyen koordinatlarda eğri çizimi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Kutupsal koordinatlarda eğri çizimi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Lineer nokta kümeleri ve fonksiyonları tarif eder. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Dizi kavramını bilir ve dizilerin limitini bulur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Fonksiyonların limitini, sürekliliğini hesaplar ve sürekli fonksiyonların özelliklerini bilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Türev formüllerini ispatlar ve diferensiyellenebilir fonksiyonların özelliklerini açıklar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Türev yardımı ile fonksiyonların özelliklerini inceler ve eğri çizimi yapar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Lineer nokta kümeleri ve fonksiyonları tarif eder. 3 3 2 2 3 2 3 2 4 2 3 3 3 2 3
Dizi kavramını bilir ve dizilerin limitini bulur. 3 4 4 3 4 3 4 3 4 3 4 3 3 4 2
Fonksiyonların limitini, sürekliliğini hesaplar ve sürekli fonksiyonların özelliklerini bilir. 4 4 3 3 5 4 3 3 3 4 5 4 4 2 3
Türev formüllerini ispatlar ve diferensiyellenebilir fonksiyonların özelliklerini açıklar. 4 4 4 2 4 3 4 4 4 4 4 5 4 2 3
Türev yardımı ile fonksiyonların özelliklerini inceler ve eğri çizimi yapar. 4 4 4 3 5 4 4 3 4 3 3 4 5 3 3