Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Meslek Hastalıkları | TOS108 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT |
Ders Veren | |
Amaç |
meslek hastalıkları tanımlanır |
Ders İçeriği |
meslek hastalığı tanımlar tedavi yöntemleri |
Ders Kaynakları |
İş Kazaları Meslek Hastalıkları Rehberi (Ed. Mehmet Bulut)
İş Kazası ve Meslek Hastalığı (Eds. Mesut Balcı-Birol Soner) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İş kazası nedir? | Ders |
2 | İş kazası istatistikleri | Ders |
3 | İş kazalarının sınıflandırılması | Ders |
4 | Kaza teorileri | Ders |
5 | İş kazalarının nedenleri | Ders |
6 | İş kazalarında denetim mekanizması | Ders |
7 | İş kazalarının raporlanması ve bildirim mekanizması | Ders |
8 | İş kazalarından doğan sorumluluklar | Ders |
9 | Büyük endüstriyel kazalar | Ders |
10 | Kaza önleme ve güvenlik performansı | Ders |
11 | Meslek Hastalıkları ve Sınıflandırılması | Ders |
12 | Meslek Hastalıkları 1 | Ders |
13 | Meslek Hastalıkları 2 | Ders |
13 | Meslek Hastalıkları 3 | Ders |
14 | Meslek Hastalıkları Önleme Politikaları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş kazasını tanımlar, sınıflandırmasını yapar. | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İş kazalarının nedenlerini ve sonuçlarını öğrenir. | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İş kazalarını raporlama ve bildirimini öğrenir. | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Meslek hastalığını tanımlar ve sınıflandırmasını yapar. | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Güncel meslek hastalıklarını öğrenir. | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş kazasını tanımlar, sınıflandırmasını yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş kazalarının nedenlerini ve sonuçlarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş kazalarını raporlama ve bildirimini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Meslek hastalığını tanımlar ve sınıflandırmasını yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güncel meslek hastalıklarını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |