Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekonometri II | İKT5008 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Muhammed BENLİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencinin temel ekonometri altapısı üzerine model spesfikasyonu yapabilme ve bu modele ilişkin diagnostik kontrolleri (çoklu doğrusal bağlantı, heteroskedastik varyans, otokorelasyon) yapabilme becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Model varsayımlarının çoklu doğrusal bağlantı, değişen varyans ve otokorelasyon gibi durumlar ile ihlal edilmesi kukla değişkenler, probit ve logit modelleri ile zaman serisine giriş niteliğinde konular içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Temel Ekonometri, Gujarati
Öğretim elemanının çeşitli yerli ve yabancı kaynaklardan derlediği ders notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel istatistik bilgileri | Ders |
2 | Çoklu doğrusal bağlantının nedenleri ve sonuçları | Tartışmalı Ders |
3 | Çoklu doğrusal bağlantının belirlenmesi ve düzeltilmesi | Problem Çözme Sözlü |
4 | Heteroskedastisitenin nedenleri ve sonuçları | Sözlü |
5 | Heteroskedastisitenin belirlenmesi ve düzeltilmesi | Problem Çözme Sözlü |
6 | Otokorelasyonun nedenleri ve sonuçları | Sözlü |
7 | Ara Sınav | |
8 | Otokorelasyonun belirlenmesi ve düzeltilmesi | Problem Çözme Sözlü |
9 | Yapay bağımsız değişkenli modeller | Sözlü |
10 | Yapay bağımsız değişkenli modeller; doğrusal olasılık modeli | Sözlü |
11 | Probit ve Logit modelleri | Sözlü |
12 | Dağıtılması Gecikmeli Modeller | Sözlü |
13 | Otoregressif modeller | Sözlü |
14 | Otoregresif Gecikmesi Dağıtılmış Model | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çoklu doğrusal bağlantı sorununu tespit eder ve giderir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Otokorelasyon sorununu tespit eder ve giderir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Ekonometrik bir çalışmada kullanılan veri türlerini ve kaynaklarını bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Eviews ve Stata yazılımları üzerinde analizler yaparak sonuçlarını yorumlayabilir. | Ödev / Proje | Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Heteroskedastik varyans sorununu tespit eder ve giderir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çoklu doğrusal bağlantı sorununu tespit eder ve giderir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Otokorelasyon sorununu tespit eder ve giderir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekonometrik bir çalışmada kullanılan veri türlerini ve kaynaklarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eviews ve Stata yazılımları üzerinde analizler yaparak sonuçlarını yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Heteroskedastik varyans sorununu tespit eder ve giderir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |