Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kriz Teorileri ve Finansal Krizler | İKT5016 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Öğretim Sınıf Ortamında Yüz Yüze. Akademik araştırmalar yapılması ve sınıf ortamında tartışılması. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı dünya tarihinde meydana gelen ekonomik krizlerin nedenlerini, etkilerini incelemektir. |
Ders İçeriği |
1 Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. 2 Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme 3 Farklı yaklaşımlar çerçevesinde uygulanan istikrar programlarını öğrenebilme 4 İstikrar politikaları oluşturmada kurumların rolünü öğrenebilme 5 Finansal liberalizasyon, finansal küreselleşme gibi temel kavramları öğrenebilme |
Ders Kaynakları |
DERS KAYNAKLARI İNTERNET VE KÜTÜPHANE KAYNAKLARI KULLANILARAK ELDE EDİLECEK SERBEST KAYNAKLAR OLACAKTIR.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 245 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 9,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonomik Kriz Nedir? Ekonomik Kriz Tanımları ve Açıklamalar | Ders |
2 | İktisat Tarihinde Yaşanan Önemli Ekonomik Krizler ve Dünya Ekonomisine Yansımalarının İncelenmesi | Ders |
3 | Katılımcı Öğrencilere Ekonomik Kriz Teorileri Hakkında Araştırma Ödevlerinin Verilmesi | Ders |
4 | 1. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri Öğrenci Araştırma Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
5 | 1. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri ve Örnek Ülke Araştırması. Öğrenci Araştırma Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | 2. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri ve Örnek Ülke Araştırması. Öğrenci Araştırma Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
7 | 3. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri ve Örnek Ülke Araştırması. Öğrenci Araştırma Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
8 | YARIYIL ARA SINAVI | Ders Tartışmalı Ders |
9 | 1929 BÜYÜK BUHRAN | Ders Tartışmalı Ders |
10 | 1974 BÜYÜK DURGUNLUK | Ders Tartışmalı Ders |
11 | 1994-95 TÜRKİE EKONOMİK KRİZİ | Ders Tartışmalı Ders |
12 | 1997 ASYA EKONOMİK KRİZİ | Ders Tartışmalı Ders |
13 | 2000-2001 TÜRKİYE EKONOMİK KRİZİ | Ders Tartışmalı Ders |
14 | 2008 ABD MORTGAGE KRİZİ | Ders Tartışmalı Ders |
15 | YARIYIL SONU FİNAL VE BÜTÜNLEME SINAVLARI | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. | |||
Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme | |||
Finansal küreselleşme- finansal yenilikler, yenilik teorileri öğrenme | |||
Finansal krizler ve krizlere karşı uygulanan politikalar | |||
Küresel mali kriz ve finansal yönetişimin sorgulanması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal küreselleşme- finansal yenilikler, yenilik teorileri öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal krizler ve krizlere karşı uygulanan politikalar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küresel mali kriz ve finansal yönetişimin sorgulanması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |