Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Küresel Politik İktisat | İKT5017 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders küresel ekonomi ve siyaset arasındaki dinamik etkileşimi anlamaya yönelik ana teorik yaklaşımlar ve onların küresel ekonomideki güncel uygulamalarına odaklanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğini, gerek devletler bazında gerekse uluslararası düzeyde siyaset ve ekonomi arasındaki ilişkinin farklı kuramsal perspektiflerden incelenmesi oluşturur. |
Ders Kaynakları |
David N. Balaam ve Bradford Dillman (2015), Uluslararası Ekonomi Politiğe Giriş, Adres Yayınları.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | Uluslararası Ekonomi Politik Nedir? | Ders |
3 | Ana Akım Yaklaşımlar: Merkantilizm | Ders |
4 | Ana Akım Yaklaşımlar: Liberalizm | Ders |
5 | Uluslararası Politik Ekonomi üzerine Eleştirel Yaklaşımlar | Ders |
6 | Küresel Ekonomik Yapılar (Ticaret ve Üretim) | Ders |
7 | Uluslararası Parasal ve Mali Yapı | Ders |
8 | Küreselleşme, Yoksulluk ve Eşitsizlik | Ders |
9 | Göçün ve Çevresel Bozulmanın Ekonomi Politikası | Ders |
10 | Ekonomik Kalkınma ve Küresel Düzeyde Yakınsama mümkün mü? | Ders |
11 | II.Dünya Savaşından Sonra Dünya Ekonomisi ve Krizler | Ders |
12 | Küresel Kapitalizmin Tarihsel Kökenleri | Ders |
13 | 2008 Krizinin Nedenleri ve Etkileri | Ders |
14 | Genel Değerlendirme: COVID-19 ve Dünya Ekonomisi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Uluslarası Politik Ekonominin en temel üç kuramını diğer eleştirel alternatif yaklaşımlarla birlikte karşılaştıracaktır | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kalkınma ve azgelişmişlik konusuna ilişkin farklı yaklaşımları irdeler | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Küresel üretim, ticaret ve finans sisteminin temel unsurlarını açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Ekonomik krizlerin ortaya çıkış dinamiklerini kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uluslarası Politik Ekonominin en temel üç kuramını diğer eleştirel alternatif yaklaşımlarla birlikte karşılaştıracaktır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalkınma ve azgelişmişlik konusuna ilişkin farklı yaklaşımları irdeler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küresel üretim, ticaret ve finans sisteminin temel unsurlarını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekonomik krizlerin ortaya çıkış dinamiklerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |