Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Makro İktisat I | İKT5020 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, Anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Aykut EKİNCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste, Makroiktisadın temel kavram ve çalışma çerçevesi verilerek, öğrencilerin makroiktisat teorisinin prensipleri hakkında bilgi edinmesi ve makro iktisadi sorunları tartışabilir ve analiz edebilir hale gelmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Makro ekonomik temeller ve makroekonomik değişkenlerin ölçülmesi, Makro ekonomik modeller( Klasik, Keynesyen model, IS-LM Modeli, IS-LM-BP Modeli, AD-AS Modeli:Toplam Arz ve Toplam Talep, Keynes sonrası modeller) |
Ders Kaynakları |
Abel Andrew B., Bernanke Ben S., Macroeconomics, 2005
Frederic S. Mishkin, Macroeconomics, 2012 Stephen D. Williomson, Macroeconomics, 2011 Eren Ercan, Makro İktisat, 2001 Robert J. Gordon, Macroeconomics, 2009 Micheal Parkin, Macroeconomics, 2012 Ünsal Erdal M., Makroiktisat, 2011 Richard T. Froyen, Macroeconomics, Theories and Policies, 2009 Krugman, P., Wells R., Macroeconomics, 2006 Yıldırım, K. vd., Makro ekonomi, 2011 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 24 | 1 | 24 |
Final | Final | 24 | 1 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Makro Ekonomik Temeller | Ders |
2 | Makro Ekonomik değişkenlerin ölçülmesi: Hasıla, Enflasyon, İşsizlik, Faiz, Döviz Kuru | Ders |
3 | Klasik model: Klasik ekonominin varsayımları, Klasik modelde işgücü ve mal piyasası | Ders |
4 | Klasik model: Klasik modelde para piyasası, klasik toplam talep ve toplam arz, kalsik modelin sonuçları | Ders |
5 | Keynesyen model: Keynesyen modelin görüşleri, toplam harcamalar ve denge gelir düzeyinin belirlenmesi, çoğaltan mekanizması | Ders |
6 | Keynesyen model: Kamu kesimi ve toplam talep | Ders |
7 | Ara sınav , Açık Ekonomiye Giriş | Ders |
8 | Keynesyen model: Açık ekonomide denge gelir düzeyi ve çoğaltan mekanizması | Ders |
9 | IS-LM Modeli | Ders |
9 | IS-LM Modeli | Ders |
11 | IS-LM Modeli: Genel Denge, para ve maliye politikasının etkileri | Ders |
12 | IS-LM-BP Modeli: Döviz Kuru Sistemleri, Ödemeler Bilançosu dengesi (BP Eğrisi) | Ders |
13 | Sabit ve Esnek kur sistemlerinde talep yönlü politikalar | Ders |
14 | Fiyat esnekliği altında IS-LM-BP Modeli | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Makro ekonomik modelleri açıklama ve farklı modellerde makro ekonomi politikalarının etkilerini karşılaştırır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Politika uygulamalarının makro ekonomik sonuçlarını yorumlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Temel makroekonomi ilkelerini açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Makroekonomik değişkenleri ve bu değişkenlerin ölçülmesini açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Makro ekonomik modelleri açıklama ve farklı modellerde makro ekonomi politikalarının etkilerini karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Politika uygulamalarının makro ekonomik sonuçlarını yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel makroekonomi ilkelerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Makroekonomik değişkenleri ve bu değişkenlerin ölçülmesini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |