Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tez Çalışması | İKT5000 | 0 + 1 | 20,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul ÇAM |
Ders Veren | Doç. Dr. Muhammed BENLİ Doç. Dr. Eda ÖZEN |
Amaç |
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Yüksek lisans tezi bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencini bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar. |
Ders Kaynakları |
Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 510 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve kapsamı | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması |
2 | Araştırma Teknikleri | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması |
3 | Tez Yazım Formatları (MLA -APA) | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması |
4 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması |
4 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması |
4 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması |
4 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması |
4 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması |
4 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması |
4 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması |
4 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması |
4 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması |
4 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması |
4 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi. | Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi. | Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme. | Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. | Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi. | Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. | Ödev / Proje Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi. | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 |
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi. | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme. | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 |
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi. | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 |
Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi. | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | 3 |
Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi. | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 |