Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye İktisat Tarihi | İKT5028 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul ÇAM |
Ders Veren | |
Amaç |
Türkiye'nin iktisadi ve sosyal yapısının tarihsel süreçte gelişimini incelemek. |
Ders İçeriği |
Son Dönem Osmanlı ekonomisi, Türkiye'de Cumhuriyet Dönemi, Devletçi Ekonomi Dönemi, 1945 Dönemi, Planlama Dönemi 1980 Küresel Entegrasyon Dönemi ekonomi ve politik kurumları analiz edilir. |
Ders Kaynakları |
TABAKOĞLU, Ahmet (2012) Türkiye İktisat Tarihi, Dergâh Yayınları
PAMUK, Şevket (2019) Türkiye’nin 200 Yıllık İktisadi Tarihi, Türkiye İş Bankası Yayınları BORATAV, Korkut (2005) Türkiye İktisat Tarihi 1908-2002, İmge Yayınları KAZGAN, Gülten (2017) Tanzimat’tan 21. Yüzyıla Türkiye Ekonomisi, Bilgi Üniversitesi Yayınları PAMUK, Şevket (2018) Osmanlı Ekonomisinde Bağımlılık ve Büyüme (1820-1913), Türkiye İş Bankası Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türk iktisat tarihinin tanımı ve kaynakları | Ders |
2 | Osmanlı ekonomisine giriş: Nüfus, sosyal yapı, iskan ve yerleşim | Ders |
3 | Merkez maliyesi, hazine yönetimi, bütçeler: gelir kaynakları, bütçe giderleri | Ders |
4 | Timar sistemi: devlet, sipahi, reaya; tarım işletmelerinden alınan vergiler, sistemin bozulma nedenleri | Ders |
5 | İktisadi ve sosyal yönleriyle vakıf kurumu | Ders |
6 | Şehir ekonomisi, esnaf loncaları ve fiyatlar (narh uygulaması) | Ders |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Para ve finansman sistemi, kredi ve servetler | Ders |
9 | Sınai üretim, iç ve dış ticaret, kapitülasyonlar, gayrimüslim ve yabancı tüccarlar | Ders |
10 | Ulaşım ve haberleşme | Ders |
11 | Osmanlı Ekonomisinde değişim: savaşlar, mali krizler, iç borçlanma usulleri, dış borçlar ve bağımlılık | Ders |
12 | Cumhuriyet dönemi: Atatürk dönemi iktisat politikaları ve tatbikatı: Devletçilik dönemi | Ders |
13 | İkinci dünya savaşı döneminde iktisadi durum ve yeni gelişmeler | Ders |
14 | 1950-1960 dönemi iktisat politikaları ve gelişmeler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci, Türkiye iktisat tarihindeki dönüşümleri ve kırılmaları tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkiye'nin iktisadi kalkınmasını tarihsel perspektifle ve Dünya ülkeleriyle karşılaştırmalı olarak değerlendirebilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkiye'nin günümüzdeki sosyal ve ekonomik problemlerine tarihsel bir gözle bakabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci, Türkiye iktisat tarihindeki dönüşümleri ve kırılmaları tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'nin iktisadi kalkınmasını tarihsel perspektifle ve Dünya ülkeleriyle karşılaştırmalı olarak değerlendirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'nin günümüzdeki sosyal ve ekonomik problemlerine tarihsel bir gözle bakabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |