Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genelleştirilmiş Topoloji | MAT6015 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Kemal TAŞKÖPRÜ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı topolojinin bazı temel kavramlarının genelleştirilmesi olan yapıların öğretilmesi ve bu konuda araştırma yeteneği kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Genelleştirilmiş topoloji, genelleştirilmiş açık kümeler, genelleştirilmiş süreklilik, genelleştirilmiş komşuluk kavramı, zayıf komşuluk sistemleri, genelleştirilmiş topolojide bazı sonuçlar ve genelleştirilmiş sistemler |
Ders Kaynakları |
Á. Császár, Generalized open sets in generalized topologies, Acta Math. Hungar. 106 (2005), no. 1–2, 53–66
A. Csaszar, “Generalized topology and generalized continuity”, Acta Mathematica Hungarica, 96 (4), 351-357, 2002. 3. W.K. Min, “On weak neighborhood systems and spaces”, Acta Mathematica Hungarica, 121 (3), 283-292, 2008. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genelleştirilmiş Topolojiler | Ders |
2 | Genelleştirilmiş açık kümeler | Ders |
3 | Genelleştirilmiş açık kümeler (devam) | Ders |
4 | Genelleştirilmiş Topolojiler Ve Genelleştirilmiş Komşuluk Sistemleri | Ders |
5 | Genelleştirilmiş Süreklilik | Ders |
6 | Yarı-sürekli Fonksiyonlar, Ön-sürekli Fonksiyonlar, Kararsız Fonksiyonlar, Ön-kararsız Fonksiyonlar | Ders |
7 | Genelleştirilmiş Açık Fonksiyonlar | Ders |
8 | Genelleştirilmiş Ayırma Aksiyomları | Ders |
9 | Genelleştirilmiş Ayırma Aksiyomları (devam) | Ders |
10 | Zayıf Ayırma Aksiyomları | Ders |
11 | Genelleştirilmiş Kompaktlık | Ders |
12 | Ön-kompaktlık, Semi-kompaktlık, Regüler Kompaktlık, Hemen Hemen Kompaktlık | Ders |
13 | Genelleştirilmiş Normal ve Regüler Uzaylar | Ders |
14 | Genelleştirilmiş Bağlantılılık | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Topolojinin temel kavramlarını hatırlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Topolojide öğrendiği süreklilik, bağlantılılık ve kompaktlık kavramlarını genelleştirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Genelleştirilmiş topolojik kavramların özel hallerini birbiri ile karşılaştırır ve inceler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Genelleştirilmiş topolojik kavramların özel hallerini inceler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Topolojinin temel kavramlarını hatırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Topolojide öğrendiği süreklilik, bağlantılılık ve kompaktlık kavramlarını genelleştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Genelleştirilmiş topolojik kavramların özel hallerini birbiri ile karşılaştırır ve inceler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Genelleştirilmiş topolojik kavramların özel hallerini inceler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |