Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Geometri II | MAT6017 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sıddıka ÖZKALDI KARAKUŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Analitik geometri, eliptik geometri, hiperbolik geometri ve Öklidyen olmayan geometriler hakkında temel tanım ve teoremleri açıklamak. |
Ders İçeriği |
Analitik geometri, Tarihsel bakış Öklidyen Olmayan Geometriler Hiperbolik geometri Eliptik geometri |
Ders Kaynakları |
H. Hilmi Hacısalihoğlu, Diferansiyel Geometri Cilt:1, 1998 / 4. Baskı / 269 Syf.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Analitik geometri, Tarihsel bakış | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
1 | Analitik geometri, Tarihsel bakış | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
1 | Analitik geometri, Tarihsel bakış | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
4 | Dönüşümler, Analitik dönüşümler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
4 | Dönüşümler, Analitik dönüşümler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
4 | Dönüşümler, Analitik dönüşümler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
7 | Öklidyen Olmayan Geometriler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
7 | Öklidyen Olmayan Geometriler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
10 | Hiperbolik paralellik postülatı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
10 | Hiperbolik paralellik postülatı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
12 | Eliptik geometri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
12 | Eliptik geometri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
14 | Projektif geometri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öklid geometrisine ait teoremlerin ispatlarını yapar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İzometri, dönme ve öteleme kavramlarını açıklar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öklidyen olmayan geometrileri tanır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Eliptik geometriyi tanır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hiperbolik geometri ile ilgili kavramları bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öklid geometrisine ait teoremlerin ispatlarını yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İzometri, dönme ve öteleme kavramlarını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öklidyen olmayan geometrileri tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eliptik geometriyi tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hiperbolik geometri ile ilgili kavramları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |