EN
  • Anasayfa
  • MAT6019 Homolojiksel Cebir (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MAT6019 - Homolojiksel Cebir
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Homolojiksel Cebir MAT6019 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN
Ders Veren
Amaç

Homoloji teori ve metodlarını anlayabilme ve matematik çalışanları için diğer cebirsel yapılar ve matematiğin diğer alanları üzerine etkilerini anlayabilme.

Ders İçeriği

Projektif -İnjektif Modüller, Tensör Çarpımı, Homoloji Funktorları, Üretilmiş Funktorlar, Projektif- İnjektif Resolution, Ext-Tor Funktorları, Baer kriteri, Bar Resolution, Grup Homoloji-Kohomoloji, Künneth Formülü.

Ders Kaynakları Homology, S. McLane
A Course in Homological Algebra, P.J Hilton, U. Stammbach
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Toplam İş Yükü (Saat) 182
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Projektif Modüller Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 İnjektif Modüller Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Tensör Çarpımı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Homoloji funktorları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Üretilmiş funktorlar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Projektif resolution Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 İnjektif resolution Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Arasınav Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Ext-Tor Funktorları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Baer Kriteri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Grup Homoloji-Kohomoloji Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Universal Coefficient Teorem Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Künneth Formülü Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Final Sınavı Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Homoloji teoriyle ilgili kavramlarını anlama ve uygulama becerisi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi 5 5 5 5 5 5 4 4 5 4
Homoloji teoriyle ilgili kavramlarını anlama ve uygulama becerisi 4 4 4 5 4 5 4 5 4 5