Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Kategori Teori | MAT6020 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Kategori teori ve metodlarını anlayabilme ve matematik çalışanları için diğer cebirsel yapılar ve matematiğin diğer alanları üzerine etkilerini anlayabilme. |
Ders İçeriği |
Çaprazlanmış Modüller Kategorisi (XMod); Çaprazlanmış Modüller Kategorisinin Cebirsel Özellikleri; XMod Kategorisinde Özel Obje ve Morfizmler; XMod Kategorisinde Geri Çekme – İleri İtme – Eşitleyici – Ko Eşitleyici; İnternal Kategoriler; Cat1 Cebirler; Cat1 Cebir ve XMod Denkliği; Çaprazlanmış Kareler. |
Ders Kaynakları |
Category theory for working mathematician (S.MacLane) Springer-Verlag 1988.
An İntroduction to Category Theory (H.Herrlich & G.E.Strecker) Allyn & Bacon Inc. (1973). Crossed modules and analogues of group theorems, Katherine Jane Norrie, Ph.D Thesis. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çaprazlamış modüller kategorisi(XMod) | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Çaprazlanmış modüller kategorisinin cebirsel özellikler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Çaprazlanmış modüller kategorisinin cebirsel özellikler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Çaprazlanmış modüller kategorisinde özel obje ve morfizmler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Çaprazlanmış modüller kategorisinde özel obje ve morfizmler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Çaprazlanmış modüller kategorisinde pullback ve pushout objeler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Çaprazlanmış modüller kategorisinde equalizer ve coequalizer objeler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Arasınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Internal kategoriler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Internal kategoriler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Cat^1 cebirler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Cat^1 cebir ve çaprazlanmış modül kategorilerinin denkliği | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Çaprazlanmış kategoriler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Final sınavları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kategorileri anlama ve uygulama becerisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kategorileri anlama ve uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |