EN
  • Anasayfa
  • MAT6020 İleri Kategori Teori (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MAT6020 - İleri Kategori Teori
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Kategori Teori MAT6020 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN
Ders Veren
Amaç

Kategori teori ve metodlarını anlayabilme ve matematik çalışanları için diğer cebirsel yapılar ve matematiğin diğer alanları üzerine etkilerini anlayabilme.

Ders İçeriği

Çaprazlanmış Modüller Kategorisi (XMod); Çaprazlanmış Modüller Kategorisinin Cebirsel Özellikleri; XMod Kategorisinde Özel Obje ve Morfizmler; XMod Kategorisinde Geri Çekme – İleri İtme – Eşitleyici – Ko Eşitleyici; İnternal Kategoriler; Cat1 Cebirler; Cat1 Cebir ve XMod Denkliği; Çaprazlanmış Kareler.

Ders Kaynakları Category theory for working mathematician (S.MacLane) Springer-Verlag 1988.
An İntroduction to Category Theory (H.Herrlich & G.E.Strecker) Allyn & Bacon Inc. (1973).
Crossed modules and analogues of group theorems, Katherine Jane Norrie, Ph.D Thesis.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çaprazlamış modüller kategorisi(XMod) Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Çaprazlanmış modüller kategorisinin cebirsel özellikler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Çaprazlanmış modüller kategorisinin cebirsel özellikler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Çaprazlanmış modüller kategorisinde özel obje ve morfizmler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Çaprazlanmış modüller kategorisinde özel obje ve morfizmler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Çaprazlanmış modüller kategorisinde pullback ve pushout objeler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Çaprazlanmış modüller kategorisinde equalizer ve coequalizer objeler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Arasınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Internal kategoriler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Internal kategoriler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Cat^1 cebirler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Cat^1 cebir ve çaprazlanmış modül kategorilerinin denkliği Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Çaprazlanmış kategoriler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Final sınavları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Kategorileri anlama ve uygulama becerisi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi - - - - - - - - - -
Kategorileri anlama ve uygulama becerisi - - - - - - - - - -