Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Modül Teori | MAT6022 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Modül teori ve çaprazlanmış modül teori metodlarını anlayabilme ve matematik çalışanları için diğer cebirsel yapılar ve matematiğin diğer alanları üzerine etkilerini anlayabilme. |
Ders İçeriği |
Değişmeli Cebirler; Cebir Etkisi; Çaprazlanmış Modüller; Çaprazlanmış İdealler; Çaprazlanmış Modüller İçin Asal-Maksimal-Aralarında Asal İdealler; Çaprazlanmış Modüller İçin Çarpım Cebiri; Çaprazlanmış Modüllerin Aktörü; Çaprazlanmış Modüllerin Birbirine Etkisi; Çaprazlanmış Modüllerin Sıfırlayıcısı; Projektif ve Serbest (free) Çaprazlanmış Modül. |
Ders Kaynakları |
Crossed modules and analogues of group theorems, Katherine Jane Norrie, Ph.D Thesis.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Değişmeli cebirler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Cebir etkisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Cebirler üzerinde çaprazlanmış modüller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Çaprazlanmış idealler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Asal-Maksimal-Aralarında Asal Çaprazlanmış idealler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Asal-Maksimal-Aralarında Asal Çaprazlanmış idealler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Çaprazlanmış modüller için çarpım cebiri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Arasınavlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Çaprazlanmış modüllerin aktörü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Çaprazlanmış modüllerin aktörü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Çaprazlanmış modül etkisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Çaprazlanmış modüllerin sıfırlayıcısı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Projektif ve serbest çaprazlanmış modüller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Final sınavları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Modül ve Çaprazlanmış modül kavramlarını anlama ve uygulama becerisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Modül ve Çaprazlanmış modül kavramlarını anlama ve uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |