EN
  • Anasayfa
  • MAT6022 İleri Modül Teori (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MAT6022 - İleri Modül Teori
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Modül Teori MAT6022 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN
Ders Veren
Amaç

Modül teori ve çaprazlanmış modül teori metodlarını anlayabilme ve matematik çalışanları için diğer cebirsel yapılar ve matematiğin diğer alanları üzerine etkilerini anlayabilme.

Ders İçeriği

Değişmeli Cebirler; Cebir Etkisi; Çaprazlanmış Modüller; Çaprazlanmış İdealler; Çaprazlanmış Modüller İçin Asal-Maksimal-Aralarında Asal İdealler; Çaprazlanmış Modüller İçin Çarpım Cebiri; Çaprazlanmış Modüllerin Aktörü; Çaprazlanmış Modüllerin Birbirine Etkisi; Çaprazlanmış Modüllerin Sıfırlayıcısı; Projektif ve Serbest (free) Çaprazlanmış Modül.

Ders Kaynakları Crossed modules and analogues of group theorems, Katherine Jane Norrie, Ph.D Thesis.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Değişmeli cebirler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Cebir etkisi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Cebirler üzerinde çaprazlanmış modüller Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Çaprazlanmış idealler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Asal-Maksimal-Aralarında Asal Çaprazlanmış idealler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Asal-Maksimal-Aralarında Asal Çaprazlanmış idealler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Çaprazlanmış modüller için çarpım cebiri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Arasınavlar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Çaprazlanmış modüllerin aktörü Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Çaprazlanmış modüllerin aktörü Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Çaprazlanmış modül etkisi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Çaprazlanmış modüllerin sıfırlayıcısı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Projektif ve serbest çaprazlanmış modüller Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Final sınavları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Modül ve Çaprazlanmış modül kavramlarını anlama ve uygulama becerisi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi - - - - - - - - - -
Modül ve Çaprazlanmış modül kavramlarını anlama ve uygulama becerisi - - - - - - - - - -