EN
  • Anasayfa
  • MAT6033 Simplisel Cebirler (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MAT6033 - Simplisel Cebirler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Simplisel Cebirler MAT6033 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN
Ders Veren
Amaç

Simplisel cebir teori ve metodlarını anlayabilme ve matematik çalışanları için diğer cebirsel yapılar ve matematiğin diğer alanları üzerine etkilerini anlayabilme.

Ders İçeriği

Simplisel Cebirler Kategorisi; Bir Simplisel Cebirin Moore Kompleksi; Çaprazlanmış Modüller; Simplisel Cebirler ile Çaprazlanmış Modüllerin Denkliği; Simplisel Cebirlerin Homolojisi; Simplisel Resolution; Serbest Çaprazlanmış Modüller; Koszul Kompleksler; Semidirect Decomposition; Yüksek Mertebeden Peiffer Elemanları; Çaprazlanmış Kompleksler.

Ders Kaynakları Category theory for working mathematician (S.MacLane) Springer-Verlag 1988.
E. B. Curtis, “Simplicial homotopy theory”, Adv Math 6 (1971), 107–209.
P. G. Goerss, J. F. Jardine, Simplicial homotopy theory: Progress in Mathematics, Birkhauser Basel-Boston-Berlin 1999.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 9 14 126
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Final Final 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 183
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Simplisel cebirler kategorisi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Bir simplisel cebirin Moore kompleksi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Çaprazlanmış modüller kategorisi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Çaprazlanmış modüller kategorisi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Simplisel cebirler ile çaprazlanmış modüller kategorilerinin denkliği Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Simplisel cebir homolojisi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Simplisel cebir homolojisi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Arasınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Simplisel resolution Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Serbest çaprazlanmış modüller Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Kozsul kompleksler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Yarı-direkt decompositions Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Yüksek mertebeden Peiffer elemanları-Çaprazlanmış kompleksler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Final sınavları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Kategorileri ve simplisel cebirleri anlama ve uygulama becerisi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Kategorileri ve simplisel cebirleri anlama ve uygulama becerisi 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5