Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Simplisel Cebirler | MAT6033 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Simplisel cebir teori ve metodlarını anlayabilme ve matematik çalışanları için diğer cebirsel yapılar ve matematiğin diğer alanları üzerine etkilerini anlayabilme. |
Ders İçeriği |
Simplisel Cebirler Kategorisi; Bir Simplisel Cebirin Moore Kompleksi; Çaprazlanmış Modüller; Simplisel Cebirler ile Çaprazlanmış Modüllerin Denkliği; Simplisel Cebirlerin Homolojisi; Simplisel Resolution; Serbest Çaprazlanmış Modüller; Koszul Kompleksler; Semidirect Decomposition; Yüksek Mertebeden Peiffer Elemanları; Çaprazlanmış Kompleksler. |
Ders Kaynakları |
Category theory for working mathematician (S.MacLane) Springer-Verlag 1988.
E. B. Curtis, “Simplicial homotopy theory”, Adv Math 6 (1971), 107–209. P. G. Goerss, J. F. Jardine, Simplicial homotopy theory: Progress in Mathematics, Birkhauser Basel-Boston-Berlin 1999. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 9 | 14 | 126 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 183 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Simplisel cebirler kategorisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Bir simplisel cebirin Moore kompleksi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Çaprazlanmış modüller kategorisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Çaprazlanmış modüller kategorisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Simplisel cebirler ile çaprazlanmış modüller kategorilerinin denkliği | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Simplisel cebir homolojisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Simplisel cebir homolojisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Arasınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Simplisel resolution | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Serbest çaprazlanmış modüller | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Kozsul kompleksler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Yarı-direkt decompositions | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Yüksek mertebeden Peiffer elemanları-Çaprazlanmış kompleksler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Final sınavları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kategorileri ve simplisel cebirleri anlama ve uygulama becerisi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kategorileri ve simplisel cebirleri anlama ve uygulama becerisi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |