Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Iraksak Seriler | MAT6036 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MATEMATİK - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Tuğba YURDAKADİM |
Ders Veren | |
Amaç |
Iraksak seriler teorisinin tarihsel gelişiminin verilmesi. Cesaro, Borel, Euler, Abel, Hausdorff gibi bazı özel toplanabilme metotlarının incelenmesi. Bazı tutarlılık, içerme ve Tauber tipi teoremlerin verilmesi. Konservatif, Schur matrislerinin incelenmesi ve Çekirdek teoremlerinin ifade edilerek ispatlanması. |
Ders İçeriği |
Cesaro ve Abel toplanabilme metotları, Borel ve Euler toplanabilme metotları, Hausdorff toplanabilme metodu ve kuvvet serisi anlamında toplanabilme, Matris metotları ve klasik teori, Konservatif matrisler, Schur matrisleri. |
Ders Kaynakları |
Infinite matrices and sequence spaces. R.G. Cooke
Summability theory and its applications. R.E. Powell, S.M. Shah |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toplanabilme teorisinin tarihsel gelişimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
2 | Cesaro ve Abel toplanabilme metotları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
3 | Borel ve Euler toplanabilme metotları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
4 | Hausdorff toplanabilme metodu ve kuvvet serisi anlamında toplanabilme | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
5 | Tauber teoremleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
6 | İçerme teoremleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
7 | Tutarlılık teoremleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
8 | Matris metotları ve klasik teori | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
9 | Konservatif matris metotları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
10 | Schur matrisleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
11 | Kuvvetli konservatif matris metotları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
12 | Karşılaştırma teoremleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
13 | Üçgen matrislerin M-tipi özellikleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
14 | Ortalama değer özelliği ve etkili konservatif matris metotları | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toplanabilme teorisinin tarihsel gelişimini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Konservatif ve Schur matrislerini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yarı konservatif FK uzaylarını inceler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Cesaro, Abel, Borel, Euler, Hausdorff metotlarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bazı tutarlılık, içerme, Tauber tipi teoremleri inceler ve bir dizinin çekirdeğini belirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toplanabilme teorisinin tarihsel gelişimini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konservatif ve Schur matrislerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yarı konservatif FK uzaylarını inceler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cesaro, Abel, Borel, Euler, Hausdorff metotlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bazı tutarlılık, içerme, Tauber tipi teoremleri inceler ve bir dizinin çekirdeğini belirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |