EN
  • Anasayfa
  • İM6001 Bilgisayarlı Hidrolik (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
İM6001 - Bilgisayarlı Hidrolik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayarlı Hidrolik İM6001 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT
Ders Veren
Amaç

Bu ders kapsamında, hidrolik konusunda öğrencilerin aldıkları temel bilgileri bilgisayar ortamında analiz edebilmesi hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

Boyut analizi, Pi teoremi, basınçlı akımlar, yersel ve sürekli kayıplar, boru sistemlerinin hesaplanması, hazne- boru sistemleri, açık kanal hidroliği, üniform akım, uygun enkesit seçimi, üniform olmayan akımlar, özgül enerji, hidrolik sıçrama, tedrici değişken akım hesabı, hidrolik kontroller, orifis ve savaklar., ArcGIS, HEC-RAS

Ders Kaynakları • Hidrolik, B. Mutlu Sümer, İstemi Ünsal, Mehmetçik Bayazıt, Birsen Yayınevi.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
11 Bilgisayarlı uygulama Ders
16 Final Sınavı Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. - - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. - - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. - - - - - - - - - - - - - - - -
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. - - - - - - - - - - - - - - - -