Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayarlı Hidrolik | İM6001 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders kapsamında, hidrolik konusunda öğrencilerin aldıkları temel bilgileri bilgisayar ortamında analiz edebilmesi hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Boyut analizi, Pi teoremi, basınçlı akımlar, yersel ve sürekli kayıplar, boru sistemlerinin hesaplanması, hazne- boru sistemleri, açık kanal hidroliği, üniform akım, uygun enkesit seçimi, üniform olmayan akımlar, özgül enerji, hidrolik sıçrama, tedrici değişken akım hesabı, hidrolik kontroller, orifis ve savaklar., ArcGIS, HEC-RAS |
Ders Kaynakları |
• Hidrolik, B. Mutlu Sümer, İstemi Ünsal, Mehmetçik Bayazıt, Birsen Yayınevi.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
11 | Bilgisayarlı uygulama | Ders |
16 | Final Sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler hidrolik mühendisliği ile ilgili tasarım derslerine ait temel esasları öğrenerek bu konuların anlaşılmasını sağlayacak becerileri kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler hidrolik mühendisliği uygulamalarını yapma becerisini kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler hidrolik problemlerini çözebilecek ve hidrolik yapıların tasarımını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hidrolik Mühendisliğine ait temel denklemleri çözme yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık problemleri çözme yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |