Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Deprem Mühendisliği | İM6005 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Özlem ÇALIŞKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Deprem ve depreme karşı yapı tasarımı konusunda bilgi sahibi olmak. |
Ders İçeriği |
Depremin Oluşumu; Spektrum Kavramı; Çok Serbestlik Dereceli Sistem; Deprem Davranışında Mod Birleştirme Yöntemi; Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı; Depreme Yönetmeliklerinin Ana Felsefesi ve Esasları; Yönetmeliklerde Deprem Kuvvetleri ve Boyutlandırma Ölçütleri; Deprem Davranışının Belirlenmesinde Spektra Çözümleme ve Basitleştirmiş Yaklaşımlar; Deprem Etkisindeki Betonarme Yapı Elemanlarının Davranışı; Plastik Mafsal Kavramı; Boyutlandırmada Kapasite İlkesi; Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı; Depreme Karşı Güvenlik; Sınır Durumlar; Yapıların Genel Davranışı; Yapısal Düzensizlikler; Tasarım Spektrumu; Elastik Deprem Yükünün Belirlenmesi; Deprem Yükü Etkisi; İvme Spektrumu; Taşıyıcı Sistemin Sünekliği; Eşdeğer Hesap Yükü Yöntemi; Mod Birleştirme Yöntemleri; Yapı Sistemleri; Betonarme Yapılar için Kurallar; Kat Yer Değiştirmeleri; Temel Ayırıcı Sistemlerin Tasarımı; İstinat Duvarları. |
Ders Kaynakları |
Deprem - Zemin ve Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı, Adem Doğangün
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 6 | 3 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 6 | 1 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 7 | 3 | 21 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 35 | 1 | 35 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Depremin Oluşumu; Spektrum Kavramı; Çok Serbestlik Dereceli Sistem | Ders |
2 | Deprem Davranışında Mod Birleştirme Yöntemi | Ders |
3 | Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı | Ders |
4 | Depreme Yönetmeliklerinin Ana Felsefesi ve Esasları; Yönetmeliklerde Deprem Kuvvetleri ve Boyutlandırma Ölçütleri | Ders |
5 | Deprem Davranışının Belirlenmesinde Spektra Çözümleme ve Basitleştirmiş Yaklaşımlar | Ders |
6 | Deprem Etkisindeki Betonarme Yapı Elemanlarının Davranışı | Ders |
7 | Plastik Mafsal Kavramı; Boyutlandırmada Kapasite İlkesi | Ders |
8 | Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı; Depreme Karşı Güvenlik; Sınır Durumlar | Ders |
9 | Yapıların Genel Davranışı; Yapısal Düzensizlikler; Tasarım Spektrumu | Ders |
10 | Elastik Deprem Yükünün Belirlenmesi; Deprem Yükü Etkisi; İvme Spektrumu | Ders |
11 | Taşıyıcı Sistemin Sünekliği; Eşdeğer Hesap Yükü Yöntemi | Ders |
12 | Mod Birleştirme Yöntemleri | Ders |
13 | Yapı Sistemleri; Betonarme Yapılar için Kurallar; Kat Yer Değiştirmeleri | Ders |
14 | Temel Ayırıcı Sistemlerin Tasarımı; İstinat Duvarları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ara sınav | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Final sınavı | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Ödev | Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sunu | Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ara sınav | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Final sınavı | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
Sunu | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |