Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Taşkın Kontrolü | İM6018 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yıldırım BAYAZIT |
Ders Veren | |
Amaç |
Taşkın hadisesinin oluşum mekanizmasını, oluşabilecek bir taşkının büyüklüğünü, oluşturabileceği zararın tespit edilmesi ve önlenmesi amacıyla taşkın kontrol yapılarının tasarlanmasının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Giriş, Taşkın Verileri, Taşkın Tahmin Yöntemleri, Taşkınların Ötelenmesi, Taşkın Ekonomisi ve Zararları, Taşkın Kontrolü Çalışmaları, Çeşitli Çalışma ve Uygulamalardan Örnekler |
Ders Kaynakları |
Hidrolojide İstatistik Yöntemler, Mehmetçik Bayazıt, İstanbul, 224 S. 2005
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | Taşkın Verileri | Ders |
3 | Taşkın Tahmin Yöntemleri | Ders |
3 | Taşkın Tahmin Yöntemleri | Ders |
3 | Taşkın Tahmin Yöntemleri | Ders |
6 | Taşkın Ötelenmesi | Ders |
6 | Taşkın Ötelenmesi | Ders |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Taşkın Ekonomisi ve Zararları | Ders |
10 | Taşkın Kontrolü Çalışmaları | Ders |
10 | Taşkın Kontrolü Çalışmaları | Ders |
10 | Taşkın Kontrolü Çalışmaları | Ders |
13 | Çeşitli Çalışma ve Uygulamalardan Örnekler | Ders |
13 | Çeşitli Çalışma ve Uygulamalardan Örnekler | Ders |
13 | Çeşitli Çalışma ve Uygulamalardan Örnekler | Ders |
16 | Final Sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Taşkın hidrolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Taşkın debilerini tahmin edebilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Muhtemel taşkınların hasarlarını tahmin edebilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Taşkınları ve hasarlarını azaltıcı önlemleri alabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkiye'de oluşmuş büyük taşkınlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Taşkın hidrolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Taşkın debilerini tahmin edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Muhtemel taşkınların hasarlarını tahmin edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Taşkınları ve hasarlarını azaltıcı önlemleri alabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'de oluşmuş büyük taşkınlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |