Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sinan Mimarlığında Yapı Strüktürünün Analizi I | İM6022 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aylin ÖZODABAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Sinan yapılarında estetik form, fonksiyon ve dayanıklılık arasındaki ilişkileri günümüz anlayışına taşıyabilmek ve 400’e yakın kâgir yapının mimari olan Sinan’a ait camilerin bazılarının bu ders kapsamında strüktürünün incelenmesi ve analiz edilerek anlaşılmasına yardımcı olmaktır. |
Ders İçeriği |
Sinan camilerin analitik çözümlemelerde kullandığı yöntemlerin incelenerek strüktürel yapısında oluşan gerilme değerlerinin belirlenmesi. |
Ders Kaynakları |
Sinan Mimarlığında Yapı Strüktürünün Analitik İncelenmesi, Nafiz Çamlıbel, İtanbul 1998.
Studies In Acient Structures Proceedings of The International Conference. İstanbul, Türkiye, 1997. Tarihi Eserlerin Güçlendirilmesi Ve Geleceğe Güvenle Devredilmesi Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 2015. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dünya Üzerindeki Kubbeli Yapıların İncelenmesi. | Tartışmalı Ders |
2 | Sinan’dan Önceki Yapıların İncelenmesi | |
3 | Sinan Mimarlığında Strüktürünün İncelenmesi | Tartışmalı Ders |
4 | Sinan Yapı Strüktürünün Analitik İncelenmesi | Tartışmalı Ders |
4 | Sinan Yapı Strüktürünün Analitik İncelenmesi | Tartışmalı Ders |
6 | Sinan Strüktüründe malzeme | Tartışmalı Ders |
7 | Şehzade Camisi Strüktürünün İncelenmesi | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | |
9 | Üsküdar Mihrimah Camisi Strüktürünün İncelenmesi | Tartışmalı Ders |
9 | Üsküdar Mihrimah Camisi Strüktürünün İncelenmesi | Tartışmalı Ders |
11 | Hadım İbrahim Paşa Strüktürünün İncelenmesi | Tartışmalı Ders |
12 | Süleymaniye Camisi Strüktürünün İncelenmesi | Tartışmalı Ders |
12 | Süleymaniye Camisi Strüktürünün İncelenmesi | Tartışmalı Ders |
14 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Koruma kültürüne ve bilincine sahip olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tarihi camilerin mimari özelliklerini inceleyerek strüktürel yapısını çözümlemeye çalışır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tarihi yapıları analiz ederek çözümleme yeteneği kazanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tarihi yapıları analiz ederek çözümleme yeteneği kazanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Koruma kültürüne ve bilincine sahip olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarihi camilerin mimari özelliklerini inceleyerek strüktürel yapısını çözümlemeye çalışır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarihi yapıları analiz ederek çözümleme yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarihi yapıları analiz ederek çözümleme yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |