Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektronik Bilgisi | MEK113 | 4 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Mithat YANIKÖREN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Abdülkadir AYDOĞAN |
Amaç |
Öğrencilerin analog ve sayısal elektronik konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Analog elektroniğe giriş, osiloskop kullanımı, diyotlu devreler, diyotlu doğrultma devreleri, filtre devreleri, transistörlü devreler, sayısal elektroniğe giriş, sayı sistemleri, kapılar, boolean cebri. |
Ders Kaynakları |
Analog Elektronik ve Sayısal Elektronik konuları ile ilgili herhangi bir ders kitabı.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 10 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders İçeriği, İşlenecek Konular, Hesap Makinesi Kullanımı Gibi Konularda Bilgi Verilmesi | Seminer |
2 | Analog Elektroniğe Giriş, Osiloskop Kullanımı | Seminer |
3 | Diyotlu Devreler | Seminer |
4 | Diyotlu Doğrultma Devreleri, Yarım ve Tam Dalga Doğrultma Devreleri | Seminer |
5 | Transistörlere Giriş | Seminer |
7 | Transistörlü Devreler | Seminer |
7 | Transistörlü Devreler | Seminer |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Transistörlü Yükseltme Devreleri | Seminer |
10 | Sayısal Elektroniğe Giriş | Seminer |
11 | Sayı Sistemleri | Seminer |
12 | Lojik Kapılar | Seminer |
13 | Lojik Kapılar, Boolean Cebri | Seminer |
14 | Lojik Kapılar, Boolean Cebri, Demorgan Teoremleri | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerini bilir. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Diyotlu doğrultma ve filtreleme devresi yapabilir. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Osiloskop kullanımını bilir. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Transistörler hakkında temel seviyede bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Lojik kapılarla devre kurma konusunda bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İkilik, sekizlik ve onaltılık sayı sistemlerini bilir. | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Diyotlu doğrultma ve filtreleme devresi yapabilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | 3 | ;
Osiloskop kullanımını bilir. | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Transistörler hakkında temel seviyede bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | 3 | 3 | ;
Lojik kapılarla devre kurma konusunda bilgi sahibi olur. | 3 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 4,2 | 2,8 | - | - | - | - | - | - | 1,2 | 1,2 |