Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Anatomi | BMC105 | 1 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ardahan ESKİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Ardahan ESKİ |
Amaç |
Temel insan anatomisinin sistematik ve fonksiyonel olarak tanımlanması. |
Ders İçeriği |
Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu ve vücudu oluşturan sistemler hakkında bilgi verir. |
Ders Kaynakları |
Anatomi ve Fizyoloji, Abdurrahman Aktümsek
Anatomi ve Fizyoloji, İlkan Tatar (Ed.) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Anatomiye Giriş | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Temel Tıbbi Terminoloji | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Lokomotor Sistem, İskelet sistemi | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
4 | Lokomotor Sistem, Kas sistemi | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
5 | Kardiyovasküler sistem, Kalp | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
6 | Kardiyovasküler sistem, Kan damarları | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
7 | Ara Sınav | Problem Çözme |
8 | Sindirim Sistemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Solunum Sistemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Merkezi Sinir Sistemi | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Periferik ve Otonom Sinir Sistemi | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
12 | Endokrin Sistem | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
13 | Üreme Sistemi | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
14 | Dönem sonu sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel anatomik kavramları öğrenmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Vücut sistemlerini ve bu sistemlerin yerlerini tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Sistemleri oluşturan organları ve bunların anatomisini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel anatomik kavramları öğrenmek | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Vücut sistemlerini ve bu sistemlerin yerlerini tanımlar | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Sistemleri oluşturan organları ve bunların anatomisini öğrenir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |