| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Temel Anatomi | BMC105 | 1 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ardahan ESKİ (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Ardahan ESKİ |
| Amaç |
Temel insan anatomisinin sistematik ve fonksiyonel olarak tanımlanması. |
| Ders İçeriği |
Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu ve vücudu oluşturan sistemler hakkında bilgi verir. |
| Ders Kaynakları |
Anatomi ve Fizyoloji, Abdurrahman Aktümsek
Anatomi ve Fizyoloji, İlkan Tatar (Ed.) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Final | Final | 16 | 1 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Anatomiye Giriş | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 2 | Temel Tıbbi Terminoloji | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Lokomotor Sistem, İskelet sistemi | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 4 | Lokomotor Sistem, Kas sistemi | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 5 | Kardiyovasküler sistem, Kalp | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 6 | Kardiyovasküler sistem, Kan damarları | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 7 | Ara Sınav | Problem Çözme |
| 8 | Sindirim Sistemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Solunum Sistemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Merkezi Sinir Sistemi | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası Gösterim |
| 11 | Periferik ve Otonom Sinir Sistemi | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 12 | Endokrin Sistem | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 13 | Üreme Sistemi | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 14 | Dönem sonu sınavı | Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Temel anatomik kavramları öğrenmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Vücut sistemlerini ve bu sistemlerin yerlerini tanımlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Sistemleri oluşturan organları ve bunların anatomisini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel anatomik kavramları öğrenmek | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Vücut sistemlerini ve bu sistemlerin yerlerini tanımlar | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sistemleri oluşturan organları ve bunların anatomisini öğrenir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |