| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Alternatif Akım Devre Analizi | BMC102 | 2 | 3 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abdülkadir AYDOĞAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Elektrikle ilgili temel kavramları bilerek alternatif akımın ilkelerini elektrik devrelerine uygulamak. |
| Ders İçeriği |
Direnç, Bobin ve Kondansatörün Alternatif Akımda çalışması, bu elemanlarla kurulan devrelerde empedans, akım, gerilim, faz açısı, güç değerlerinin hesaplanması |
| Ders Kaynakları |
Alternatif Akım Devreleri ,Problem Çözümleri (Mustafa YAĞIMLI ,Feyzi AKAR)
Alternatif Akım Devreleri Problem Çözümleri Mustafa Yağımlı/Feyzi Akar |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 5 | 15 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 16 | 32 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders |
| 3 | Alternatif Akımda Direnç | Tartışmalı Ders |
| 3 | Alternatif Akımda Direnç | Tartışmalı Ders |
| 4 | Alternatif Akımda Bobin | Ders |
| 5 | Alternatif Akımda Bobin | Ders |
| 8 | Alternatif Akımda Kondansatör | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Alternatif Akımda Kondansatör | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Alternatif Akımda Kondansatör | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav+Alternatif Akımda Kondansatör | Ders |
| 10 | RL Devreleri | Ders Problem Çözme |
| 10 | RL Devreleri | Ders Problem Çözme |
| 11 | RC Devreleri | Ders Problem Çözme |
| 12 | RC Devreleri | Ders Problem Çözme |
| 13 | RLC Devreleri | Ders Problem Çözme |
| 14 | RLC Devreleri | Ders Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Seri devrelerde R-L-C devre değişkenlerini hesaplar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Paralel devrelerde R-L-C devre değişkenlerini hesaplar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| R-L-C devrelerinde güç ve faz açısı | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Direnç, bobin ve kondansatörün alternatif akımdaki özelliklerini listeler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seri devrelerde R-L-C devre değişkenlerini hesaplar | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Paralel devrelerde R-L-C devre değişkenlerini hesaplar | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| R-L-C devrelerinde güç ve faz açısı | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Direnç, bobin ve kondansatörün alternatif akımdaki özelliklerini listeler | 5 | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,25 | 1 | - | - | - | - | - | - | - |