Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Fizyoloji | BMC104 | 2 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ardahan ESKİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Sağlıklı bireylerde vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin normal çalışma ilkelerinin öğrenilmesi |
Ders İçeriği |
Vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin fizyolojisinin anlatılmasıdır |
Ders Kaynakları |
A.C. Guyton& Hall, Textbook of Medical Physiology
Fizyoloji Ders Kitabı, Ethem Gelir, Gülfem Ersöz, Mitat Koz, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hücre ve genel fizyoloji | |
1 | Hücre ve genel fizyoloji | |
3 | İskelet-kas sistemi fizyolojisi | |
4 | Endokrin sistem fizyolojisi | |
4 | Endokrin sistem fizyolojisi | |
6 | Solunum sistemi fizyolojisi | |
7 | Kardiyovasküler sistem fizyolojisi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Renal fizyoloji | |
9 | Renal fizyoloji | |
11 | Gastrointestinal sistem fizyolojisi | |
11 | Gastrointestinal sistem fizyolojisi | |
13 | Sinir sistemi fizyolojisi | |
13 | Sinir sistemi fizyolojisi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklar | |||
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışma mekanizmalarını açıklar | |||
Organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklar | |||
Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojiler hakkında bilgi sahibi olur | |||
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin sağlıklı bireylerdeki işlevlerini açıklar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklar | - | - | 5 | - | - | - | - | 3 | - | - |
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışma mekanizmalarını açıklar | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklar | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojiler hakkında bilgi sahibi olur | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin sağlıklı bireylerdeki işlevlerini açıklar | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |