EN
  • Anasayfa
  • BMC205 Arıza Analizi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BMC205 - Arıza Analizi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Arıza Analizi BMC205 3 2 + 1 2,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Abdülkadir AYDOĞAN
Ders Veren Öğr. Gör. Abdülkadir AYDOĞAN
Amaç

Ölçme ve arıza tespit mantığını kavramak, bakım onarım yapabilmek

Ders İçeriği

Ölçü aletlerini ve test cihazlarını kullanarak arıza tespiti ve bakım

Ders Kaynakları [2] GERÇEK, Cihan, "Her Yönüyle Enstrümantasyon ve Ölçme", Era Bilgi Sistemleri Yayınları, 2001.
[3] NACAR, Mahmut, "Elektronik Ölçme Tekniği ve İş Güvenliği", 2003
[1] PASTACI, Halit, "Elektrik ve Elektronik Ölçme", Istanbul, 1996
[7] ÜRGÜPLÜ, Zafer, Elektrobank, Ankara,2008
[5] YÜCEL, M. Ergün, Endüstriyel Elektrik, İstanbul, 2002
[6] ALERIC, Walter, Elektrik Motorlarının Kontrolü, YÖK yayını, Ankara,1993
[4] PARR, E. A.,Endüstriyel Kontrol El Kitabı, Cilt II,MEB Yayınları, 2002
[2] GERÇEK, Cihan, "Her Yönüyle Enstrümantasyon ve Ölçme", Era Bilgi Sistemleri Yayınları, 2001.
[3] NACAR, Mahmut, "Elektronik Ölçme Tekniği ve İş Güvenliği", 2003
[1] PASTACI, Halit, "Elektrik ve Elektronik Ölçme", Istanbul, 1996
[7] ÜRGÜPLÜ, Zafer, Elektrobank, Ankara,2008
[5] YÜCEL, M. Ergün, Endüstriyel Elektrik, İstanbul, 2002
[6] ALERIC, Walter, Elektrik Motorlarının Kontrolü, YÖK yayını, Ankara,1993
[4] PARR, E. A.,Endüstriyel Kontrol El Kitabı, Cilt II,MEB Yayınları, 2002
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 16 32
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 53
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ölçme Bilgisine Giriş ve İş Güvenliği Tartışmalı Ders
2 Birim Sistemleri Tartışmalı Ders
3 Elektrik Sembolleri ve Devre Elemanları Ders
4 Ölçme Araç - Gereçleri Ders
5 Elektriksel ölçümler Ders
6 Arıza Bulma Prensipleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Anahtarlar, Şalterler, Panolar ve Arızaları +vize Ders
8 Elektrik Motorlarında Oluşan Arızaları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Sürücü Devre Arızaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Arıza Kontrol Devreleri Ders Tartışmalı Ders
11 Alçak Gerilimde Koruma Ders
12 Bakım Onarım - Koruyucu Bakım Ders
13 Mekanik ölçümler, makine arızaları Ders
14 Hidrolik - Pnömatik Elemanlar ve Arızaları Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bakım - onarım ve koruyucu bakımın önemini kavrar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Elektronik araç - gereçlerin arızalarını tanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hidrolik - Pnömatik devre elemanlarının arızalarını tanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Elektrikli araç - gereçlerin arızalarını tanır Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Ölçme terim ve kavramlarını bilir Sözlü Sınav Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Birim sistemlerini bilir ve birim dönüşümlerini yapar Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
Elektrik elemanları tanır, sembollerini bilir ve devre çizimlerini okur Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Korumanın gerekliliğini kavrar Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ölçü cihazlarını tanır ve kullanır Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Bakım - onarım ve koruyucu bakımın önemini kavrar 5 5 - - - - - - 5 -
Elektronik araç - gereçlerin arızalarını tanır 5 4 - - - - - - 5 -
Hidrolik - Pnömatik devre elemanlarının arızalarını tanır 5 4 - - - - - - 5 -
Elektrikli araç - gereçlerin arızalarını tanır 5 4 - - - - - - 5 -
Ölçme terim ve kavramlarını bilir 5 3 - - - - 5 - 5 -
Birim sistemlerini bilir ve birim dönüşümlerini yapar - - - - - - 3 - 5 -
Elektrik elemanları tanır, sembollerini bilir ve devre çizimlerini okur 5 4 - - - - - - 4 -
Korumanın gerekliliğini kavrar 4 4 - - - - - - 4 -
Ölçü cihazlarını tanır ve kullanır 5 4 - - 3 - - - 5 -