| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Arıza Analizi | BMC205 | 3 | 2 + 1 | 2,0 |
| Birim Bölüm | BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abdülkadir AYDOĞAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Abdülkadir AYDOĞAN |
| Amaç |
Ölçme ve arıza tespit mantığını kavramak, bakım onarım yapabilmek |
| Ders İçeriği |
Ölçü aletlerini ve test cihazlarını kullanarak arıza tespiti ve bakım |
| Ders Kaynakları |
[2] GERÇEK, Cihan, "Her Yönüyle Enstrümantasyon ve Ölçme", Era Bilgi Sistemleri Yayınları, 2001.
[3] NACAR, Mahmut, "Elektronik Ölçme Tekniği ve İş Güvenliği", 2003 [1] PASTACI, Halit, "Elektrik ve Elektronik Ölçme", Istanbul, 1996 [7] ÜRGÜPLÜ, Zafer, Elektrobank, Ankara,2008 [5] YÜCEL, M. Ergün, Endüstriyel Elektrik, İstanbul, 2002 [6] ALERIC, Walter, Elektrik Motorlarının Kontrolü, YÖK yayını, Ankara,1993 [4] PARR, E. A.,Endüstriyel Kontrol El Kitabı, Cilt II,MEB Yayınları, 2002 [2] GERÇEK, Cihan, "Her Yönüyle Enstrümantasyon ve Ölçme", Era Bilgi Sistemleri Yayınları, 2001. [3] NACAR, Mahmut, "Elektronik Ölçme Tekniği ve İş Güvenliği", 2003 [1] PASTACI, Halit, "Elektrik ve Elektronik Ölçme", Istanbul, 1996 [7] ÜRGÜPLÜ, Zafer, Elektrobank, Ankara,2008 [5] YÜCEL, M. Ergün, Endüstriyel Elektrik, İstanbul, 2002 [6] ALERIC, Walter, Elektrik Motorlarının Kontrolü, YÖK yayını, Ankara,1993 [4] PARR, E. A.,Endüstriyel Kontrol El Kitabı, Cilt II,MEB Yayınları, 2002 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 53 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,08 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ölçme Bilgisine Giriş ve İş Güvenliği | Tartışmalı Ders |
| 2 | Birim Sistemleri | Tartışmalı Ders |
| 3 | Elektrik Sembolleri ve Devre Elemanları | Ders |
| 4 | Ölçme Araç - Gereçleri | Ders |
| 5 | Elektriksel ölçümler | Ders |
| 6 | Arıza Bulma Prensipleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Anahtarlar, Şalterler, Panolar ve Arızaları +vize | Ders |
| 8 | Elektrik Motorlarında Oluşan Arızaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | Sürücü Devre Arızaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Arıza Kontrol Devreleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Alçak Gerilimde Koruma | Ders |
| 12 | Bakım Onarım - Koruyucu Bakım | Ders |
| 13 | Mekanik ölçümler, makine arızaları | Ders |
| 14 | Hidrolik - Pnömatik Elemanlar ve Arızaları | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bakım - onarım ve koruyucu bakımın önemini kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Elektronik araç - gereçlerin arızalarını tanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Hidrolik - Pnömatik devre elemanlarının arızalarını tanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Elektrikli araç - gereçlerin arızalarını tanır | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Ölçme terim ve kavramlarını bilir | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bakım - onarım ve koruyucu bakımın önemini kavrar | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | 5 | - | ;
| Elektronik araç - gereçlerin arızalarını tanır | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | 5 | - | ;
| Hidrolik - Pnömatik devre elemanlarının arızalarını tanır | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | 5 | - | ;
| Elektrikli araç - gereçlerin arızalarını tanır | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | 5 | - | ;
| Ölçme terim ve kavramlarını bilir | 5 | 3 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | ;
| Birim sistemlerini bilir ve birim dönüşümlerini yapar | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 5 | - | ;
| Elektrik elemanları tanır, sembollerini bilir ve devre çizimlerini okur | 5 | 4 | - | - | - | - | - | - | 4 | - | ;
| Korumanın gerekliliğini kavrar | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | 4 | - | ;
| Ölçü cihazlarını tanır ve kullanır | 5 | 4 | - | - | 3 | - | - | - | 5 | - | ;
| Ortalama Değer | 4,33 | 3,56 | - | - | 0,33 | - | 0,89 | - | 4,78 | - |