Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıbbi Görüntüleme Cihazları | BMC106 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yunus ARIKAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Yunus ARIKAN |
Amaç |
Tıbbi görüntüleme yöntemlerinin ve cihazlarının detaylarını öğrenmek. |
Ders İçeriği |
Radyografi ve çeşitleri, MR ve çeşitleri, BT ve çeşitleri, Ultrasonografi ve çeşitleri, beyin görüntüleme ve çeşitleri, doopler, mamografi, kardiyolojik görüntüleme ve çeşitleri, ince ve kalın bağırsak görüntüleme, nükleer tıp ve görüntüleme, radyonükleoidler, dental görüntüleme, tüm görüntüleme cihazlarının detaylı incelenmesi |
Ders Kaynakları |
Ders notları, internet kaynakları ve kataloglar.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Anterior, prone, dekubitus, frontal, santral, apikolordotik, bilateral, distal, konjenital, etiyoloji gibi radyoloji terimleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
2 | MR NEDİR? MR ÇEŞİTLERİNİN VE TÜM ÇEKİM YÖNTEMLERİNİN DETAYLI OLARAK ANLATIMI. MR CİHAZ TANITMI | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
2 | MR NEDİR? MR ÇEŞİTLERİNİN VE TÜM ÇEKİM YÖNTEMLERİNİN DETAYLI OLARAK ANLATIMI. MR CİHAZ TANITMI | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
4 | TOMOGRAFİ NEDİR? TOMOGRAFİ ÇEŞİTLERİNİN VE TÜM ÇEKİM YÖNTEMLERİNİN DETAYLI OLARAK ANLATIMI. TOMOGRAFİ CİHAZ TANITMI | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
4 | TOMOGRAFİ NEDİR? TOMOGRAFİ ÇEŞİTLERİNİN VE TÜM ÇEKİM YÖNTEMLERİNİN DETAYLI OLARAK ANLATIMI. TOMOGRAFİ CİHAZ TANITMI | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
6 | Magnetonsefalografi (Magnetoencephalography-MEG) ve Transkranial Magnetik Stimulasyon (Transcranial Magnetic Stimulation-TMS) detaylı olarak anlatımı. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
7 | Magnetonsefalografi (Magnetoencephalography-MEG) ve Transkranial Magnetik Stimulasyon (Transcranial Magnetic Stimulation-TMS) detaylı olarak anlatımı. CİHAZ TANITIMI. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
8 | Elektroensafalografi (Electroencephalography-EEG) , Ultrasonografi ve doopler nedir? Detaylı olarak anlatımı. Cihaz tanıtımı. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
9 | Ekokardiyografi, efor testi, koroner BT, kardiyak MR, koroner anjiyografi, el bileğinden anjiyografi ve anjiyografi çeşitlerininin anlatımı. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
10 | Ekokardiyografi, efor testi, koroner BT, kardiyak MR, koroner anjiyografi, el bileğinden anjiyografi ve anjiyografi çeşitlerininin anlatımı. CİHAZ TANITIMI. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
11 | NÜKLEER TIP NEDİR DETAYLI OLARAK ANLATIMI. RADYONÜKLEOİD ÇEŞİTLERİNİ VE KULLANIM ALANLARININ DETAYLI OLARAK ANLATIMI. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
12 | Üst endoskopi, Kapsül endoskopi (Hap kamera olarak da adlandırılır.),Tek balonlu ve çift balonlu enteroskopi, spiral endoskopi nedir. İnce bağırsak görüntleme yöntemlerinin anlatılması. Cihaz tanıtımı. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
13 | Kolonoskopi, Kolorektal Endoskopi, Rektoskopi, Sigmoidoskopi,Kalın Bağırsak Filmi (Çift Kontrastlı Baryumlu Kolon Grafisi), Anoskopi, Defekografi (Dinamik Manyetik Rezonans – MR) gibi kalın bağırsak görüntleme yöntemlerinin anlatımı. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
14 | Dental radyografi ve dental tomografi nedir? Damar Görüntüleme Cihazı nedir?Mamografi nedir?Detaylı olarak anlatımı. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Radyografik inceleme için hazırlıklar yapabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tıbbi görüntü elde etme ile ilgili yeterlilik kazandırmak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
MR ve BT inceleme için hazırlıklar yapabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tıbbi görüntüleme cihazlarının detaylarını öğrenmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Radyografik inceleme için hazırlıklar yapabilmek. | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Tıbbi görüntü elde etme ile ilgili yeterlilik kazandırmak. | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
MR ve BT inceleme için hazırlıklar yapabilmek. | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Tıbbi görüntüleme cihazlarının detaylarını öğrenmek. | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |