Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yaşam Destek Cihazları | BMC107 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yunus ARIKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders kapsamında; yaşam destek cihazlarından olan kuvöz, ventilatör, nebulizatör, elektroşok (defibrilatör ve pacemaker), diyaliz ve oksijen konsantratörünün tanıtımları ve çalışma prensipleri gösterilip, bu cihazların olası elektrik ve mekanik arızaları ve bunları giderme konuları işlenmektedir. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında; yaşam destek cihazlarından olan kuvöz, ventilatör, nebulizatör, elektroşok (defibrilatör ve pacemaker), diyaliz ve oksijen konsantratörünün tanıtımları ve çalışma prensipleri gösterilip, bu cihazların olası elektrik ve mekanik arızaları ve bunları giderme konuları işlenmektedir. |
Ders Kaynakları |
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yazılım Güncelleme İhtiyacını Belirleme ve Güncelleme Yazılımını Yükleme | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | Fonksiyon / Ek Fonksiyon Testleri | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Ventilatör Mekanik Arızaları | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
4 | Ventilatör Elektrik-Elektronik Arızaları İle Özel Arızaları | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | Nebuluzatör Mekanik Arızaları | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Nebuluzatörlerin Elektrik -Elektronik Arızaları ve Özel Arızaları | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Elektroşok Sistemlerinin Elektriksel Arızaları | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
8 | Ara Sınav | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
9 | Elektroşok Sistemlerinin Elektronik Arızaları ne Özel Arızaları | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Diyaliz Cihazlarının Mekanik Arızaları | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Diyaliz Cihazlarının Elektrik-Elektronik Arızaları Ve Özel Arızaları | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
12 | Oksijen Konsantratörünün Mekanik Arızaları | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
13 | Oksijen Konsantratörünün Elektrik-Elektronik Arızaları | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü |
14 | Hastane Teknik Gezisi | Ders Vaka Çalışması Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yaşam destek cihazlarından olan kuvöz, ventilatör, nebulizatör, elektroşok (defibrilatör ve pacemaker), diyaliz ve oksijen konsantratörü cihazlarının çalışma prensiplerini ve kullanım alanlarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yaşam destek cihazlarının sık karşılaşılan elektrik, elektronik ve elektromekanik arızlarını giderir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yaşam destek cihazlarının blok diyagramlarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaşam destek cihazlarından olan kuvöz, ventilatör, nebulizatör, elektroşok (defibrilatör ve pacemaker), diyaliz ve oksijen konsantratörü cihazlarının çalışma prensiplerini ve kullanım alanlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaşam destek cihazlarının sık karşılaşılan elektrik, elektronik ve elektromekanik arızlarını giderir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaşam destek cihazlarının blok diyagramlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |