Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıbbi Tahlil Cihazları | BMC108 | 4 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yunus ARIKAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Abdülkadir AYDOĞAN |
Amaç |
Bu ders kapsamında tıbbi tahlil cihazlarından olan; kan gazları, kan sayım, spektrofotometre, otoanalizör, koagulumetre, mikroskop ve otomatik boyama cihazlarının tanıtımları ve çalışma prensipleri gösterilip, bu cihazların olası elektrik, elektronik ve mekanik arızalarını giderme konuları işlenmektedir. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında tıbbi tahlil cihazlarından olan; kan gazları, kan sayım, spektrofotometre, otoanalizör, koagulumetre, mikroskop ve otomatik boyama cihazlarının tanıtımları ve çalışma prensipleri gösterilip, bu cihazların olası elektrik, elektronik ve mekanik arızalarını giderme konuları işlenmektedir. |
Ders Kaynakları |
MEGEP ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 16 | 64 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tıbbi Tahlil Cihazları, Kullanım amaçları, Çalışma Prensipleri | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
2 | Kan Gazları Cihazları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
3 | Kan Sayım Cihazları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
4 | Spektrofotometre Cihazları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
5 | Spektrofotometre Cihazlarının arızaları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
6 | Otoanalizörler | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
7 | Otoanalizörlerin arızaları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
8 | Ara Sınav | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
9 | Koagulumetre Cihazlarının Elektrik Yapısı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
10 | Koagulumetre Cihazlarının Elektronik Yapısı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
11 | Mikroskop Cihazları- Monoküler, Biyoküler, Cerrahi, Elektron Mikroskoplar | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
12 | Mikroskop Cihazlarının Arızaları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
13 | Otomatik Boyama Cihazı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
14 | Otomatik Boyama Cihazlarının Arızaları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tıbbi tahlil cihazlarından olan kan gazları, kan sayım, spektrofotometre, otoanalizör, koagulumetre, mikroskop ve otomatik boyama cihazlarının çalışma prensiplerini ve kullanım alanlarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Tıbbi tahlil cihazlarının sık karşılaşılan elektrik, elektronik ve elektromekanik arızlarını giderir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Tıbbi tahlil cihazlarının blok diyagramlarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Tıbbi tahlil cihazlarının elektronik bağlantı şemalarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tıbbi tahlil cihazlarından olan kan gazları, kan sayım, spektrofotometre, otoanalizör, koagulumetre, mikroskop ve otomatik boyama cihazlarının çalışma prensiplerini ve kullanım alanlarını bilir. | 5 | 4 | 2 | 3 | - | - | - | - | - | 1 |
Tıbbi tahlil cihazlarının sık karşılaşılan elektrik, elektronik ve elektromekanik arızlarını giderir. | - | 5 | 3 | 4 | - | - | - | - | - | 3 |
Tıbbi tahlil cihazlarının blok diyagramlarını bilir. | 4 | 5 | - | 3 | - | - | - | - | - | 1 |
Tıbbi tahlil cihazlarının elektronik bağlantı şemalarını bilir. | 5 | 3 | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
Ortalama Değer | 3,5 | 4,25 | 1,25 | 3,5 | - | - | - | - | - | 1,25 |