Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Cihaz Kurulumu ve Sökümü | BMC113 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abdülkadir AYDOĞAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Cihaz Kurulum ve sökümü yapabilmek |
Ders İçeriği |
Kurulum yeri keşfi Kurulum ile ilgili iletişim kurma Kurulum ortamının tesisat/donanım ihtiyaçlarını giderme Cihaza özel ortam ihtiyaçlarını belirleme Kullanılacak araç gereci hazırlama Sistemin/cihazın kurulum yönergelerini hazırlama Sistemin/cihazın kurulum yönergelerini uygulama Sistemin/cihazın çevre birim bağlantılarını hazırlama Kullanıcı için cihaz kullanım eğitimi Cihazın söküm tekniklerini belirleme Cihazın söküm yönergeleri |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 12 | 12 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kurulum yeri keşfi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Kurulum ile ilgili iletişim kurma | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Kurulum ortamının tesisat / donanım ihtiyaçlarını giderme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Cihaza özel ortam ihtiyaçlarını belirleme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Kullanılacak araç gereci hazırlama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Sistemin/Cihazın kurulum yönergelerini uygulama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Sistemin/Cihazın kurulum yönergelerini uygulama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Sistemin/Cihazın çevre birim bağlantıları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Kullanıcı için cihaz kullanım eğitimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Cihazın teslim kabul işlemleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Cihazın söküm tekniklerini belirleme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Söküm için ortam şartlarını düzenleme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Cihazın Söküm yönergeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
15 | Sökülen parçaları depolama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
16 | Final sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurulum öncesi ortamı hazırlayabilme. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kurulum yapabilme. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Cihazı işletmeye alabilme. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Söküm yapabilme. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Cihazın teslim kabul işlemlerini hazırlayabilme. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurulum öncesi ortamı hazırlayabilme. | 5 | 2 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - |
Kurulum yapabilme. | 5 | 2 | - | 5 | - | - | 5 | - | 5 | - |
Cihazı işletmeye alabilme. | 5 | 2 | - | 5 | - | - | 5 | - | 5 | - |
Söküm yapabilme. | 5 | - | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - |
Cihazın teslim kabul işlemlerini hazırlayabilme. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |