| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Cihaz Kurulumu ve Sökümü | BMC113 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abdülkadir AYDOĞAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Cihaz Kurulum ve sökümü yapabilmek |
| Ders İçeriği |
Kurulum yeri keşfi Kurulum ile ilgili iletişim kurma Kurulum ortamının tesisat/donanım ihtiyaçlarını giderme Cihaza özel ortam ihtiyaçlarını belirleme Kullanılacak araç gereci hazırlama Sistemin/cihazın kurulum yönergelerini hazırlama Sistemin/cihazın kurulum yönergelerini uygulama Sistemin/cihazın çevre birim bağlantılarını hazırlama Kullanıcı için cihaz kullanım eğitimi Cihazın söküm tekniklerini belirleme Cihazın söküm yönergeleri |
| Ders Kaynakları |
Ders Notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 12 | 12 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kurulum yeri keşfi | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Kurulum ile ilgili iletişim kurma | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Kurulum ortamının tesisat / donanım ihtiyaçlarını giderme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Cihaza özel ortam ihtiyaçlarını belirleme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Kullanılacak araç gereci hazırlama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Sistemin/Cihazın kurulum yönergelerini uygulama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Sistemin/Cihazın kurulum yönergelerini uygulama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
| 9 | Sistemin/Cihazın çevre birim bağlantıları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Kullanıcı için cihaz kullanım eğitimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Cihazın teslim kabul işlemleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | Cihazın söküm tekniklerini belirleme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Söküm için ortam şartlarını düzenleme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | Cihazın Söküm yönergeleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 15 | Sökülen parçaları depolama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 16 | Final sınavı | Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kurulum öncesi ortamı hazırlayabilme. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Kurulum yapabilme. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Cihazı işletmeye alabilme. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Söküm yapabilme. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Cihazın teslim kabul işlemlerini hazırlayabilme. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kurulum öncesi ortamı hazırlayabilme. | 5 | 2 | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | ;
| Kurulum yapabilme. | 5 | 2 | - | 5 | - | - | 5 | - | 5 | - | ;
| Cihazı işletmeye alabilme. | 5 | 2 | - | 5 | - | - | 5 | - | 5 | - | ;
| Söküm yapabilme. | 5 | - | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | ;
| Cihazın teslim kabul işlemlerini hazırlayabilme. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | ;
| Ortalama Değer | 5 | 1,2 | - | 2 | - | - | 4 | - | 5 | - |