| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Biyomedikal Modifikasyon | BMC114 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ardahan ESKİ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrenciye genel güvenlik kuralları dâhilinde arıza nedenlerini sorgulayarak arıza sıklığına göre arıza analizi yapabilmeyi, cihaz yazılımındaki hata kodlarından arıza analizi yapabilmeyi ve cihaza yazılım modifikasyonu yapabilmeyi öğretir. |
| Ders İçeriği |
Arıza tanımı, akış kartları, arıza bulma ve giderme, iş akış algoritmaları, cihaz yazılımları, biyomedikal cihazlarda test cihazları, biyomedikal cihazlarda fiziksel ve kimyasal ölçümler, modifikasyon tanımı, gerekliliği ve uygulama. |
| Ders Kaynakları |
Ders notları
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Yazılım güncelleme ihtiyacı | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Güncelleme yazılımını temin etme | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Güncelleme yazılımı yükleme | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Fonksiyon testleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Ek fonksiyon testleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Donanım güncelleme ihtiyacını belirleme | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Güncellenecek donanımı temin etme | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Cihaza donanımı takabilme | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Ortamı fiziksel olarak ölçme | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Ortam projelerini inceleme | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Değişikliğe yönelik öneri sunma | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Test ve ölçümler | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yazılım ve donanım güncelleme ihtiyacını belirleyerek modifikasyonu sağlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Fonksiyon ve ek fonksiyon testlerini yapar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Projeleri inceler, değişiklik önerisi sunar ve ortama uyarlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Onay Alma, denetleme ve kontrol işlemlerini gerçekleştirir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |