Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyomedikal Enstrümantasyon | BMC215 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ardahan ESKİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Tıbbi cihazlarda kullanılan temel mekanizmalar ve duyargaların çalışma ilkeleri açıklanmaktadır. İnsan fizyolojisinden biyopotansiyel elektrot, yükselteç ve sinyal işleme teknikleri kullanılarak elde edilen çeşitli türdeki sinyaller tanıtılmaktadır. Kan basıncı, kan akışı ölçümlerine ve solunum sistemlerine ek olarak, biyoduyarga, klinik laboratuvar cihazları ve tıbbi görüntüleme anlatılmaktadır. |
Ders İçeriği |
Elektriksel güvenlik, Biyomedikalde temel fiziksel ölçümler ve bu ölçümlere ait dönüştürücüler ile bazı elektrofizyolojik ölçüm ve ölçüm sistemleri, bu sistemler ile veri toplanması |
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ölçme cihazları ve temel ölçümler | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Ölçme hataları, istatistiksel değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Wheatstone köprüsü | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Elektriksel güvenlik | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Sıcaklık algılayıcıları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Işık algılayıcıları | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Kuvvet, basınç, nem, ses algılayıcıları | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Sabit akım kaynağı ile biyolojik bir ölçüm | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Pletismograf | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Motor kontrol | Ders Tartışmalı Ders |
11 | EKG Ölçümleri | Ders Tartışmalı Ders |
12 | EEG Ölçümleri | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Diğer elektrofizyolojik ölçümler | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektriksel güvenlik ölçümü hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Algılayıcılar ile devreler yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Algılayıcıları kullanarak fiziksel büyüklükleri ölçebilen cihaz tasarlayıp uygulayabilir, | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Elektro-fizyolojik sinyalleri algılayıp toplayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektriksel güvenlik ölçümü hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Algılayıcılar ile devreler yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Algılayıcıları kullanarak fiziksel büyüklükleri ölçebilen cihaz tasarlayıp uygulayabilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektro-fizyolojik sinyalleri algılayıp toplayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |