Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyomedikal Cihazlarda İş Sağlığı ve Güvenliği | BMC116 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ardahan ESKİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Ardahan ESKİ |
Amaç |
İş sağlığı ve güvenliği önlemlerinin alınmasının önemi, Farklı sektörel alanlar için iş sağlığı ve iş güvenliği önlemlerinin ele alınarak gerekli bilincin kazandırılması, alınan tedbirlere rağmen olması muhtemel riskli durumlarda müdahale yöntemlerinin kavranması |
Ders İçeriği |
İş sağlığı ve güvenliği kavramları, tanımlar, hukuksal konular, İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri, kurul ve yönetim sistemleri, risk yönetimi, iş hijyeni, korunma politikaları, yangın, acil durum planları. |
Ders Kaynakları |
Ders notları ve sunumlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 4 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Arasınav ,Risk yönetimi ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Acil durum planları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Çalışma ortamı gözetimi, iş hijyeni | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Ulusal ve uluslararası kuruluşlar ve sözleşmeler | Ders Tartışmalı Ders |
5 | İş sağlığı ve iş güvenliği kavramları ve tanımlar | Tartışmalı Ders |
6 | İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri | Ders |
7 | Fiziksel, kimyasal, biyolojik ve psikososyal risk etmenleri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | İş sağlığı ve güvenliğinde temel hukuksal konular | Ders Tartışmalı Ders |
9 | İş yeri bina ve eklentileri | Ders Tartışmalı Ders |
10 | İş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemleri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Korunma politikaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Yangın | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Risk yönetimi ve değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Türkiye'de ve Dünyada iş sağlığı ve güvenliği | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Risk yönetimi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İş sağlığı ve güvenliğinin önemi | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İş hijyeni, yangın, aciil durum planları hakkında bilgi sahibi olunur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Risk yönetimi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | ;
İş sağlığı ve güvenliğinin önemi | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | ;
İş hijyeni, yangın, aciil durum planları hakkında bilgi sahibi olunur. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |