Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyomühendisliğe Giriş | BYM101 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Ferda MİNDİVAN |
Amaç |
Biyomühendisliğe Giriş dersi, biyomühendislik ve alt dallarının ilgilendiği konuları, çalışma alanlarını, mevcut durumu ve geleceği, bölümde yürütülen araştırmaların tanıtılmasını kapsayan bir derstir. Bu dersin amacı, öğrencilere biyomühendislik alanının genel bir bakışını vermek, biyomühendislik uygulamalarının temel bilim ve mühendislik ilkeleri ile ilişkisini göstermek, biyomühendislik mesleğinin etik ve sosyal sorumluluklarını vurgulamak ve öğrencilerin ilgi duydukları biyomühendislik alt dallarını seçmelerine yardımcı olmaktır. |
Ders İçeriği |
Biyomühendisliğin tanımı, tarihi, kapsamı ve önemi Biyomühendisliğin yararlandığı temel bilim ve mühendislik dalları Biyomühendisliğin alt dalları ve uygulama alanları Biyomühendislikte kullanılan yöntemler, araçlar ve teknolojiler Biyomühendislikte etik, sosyal ve çevresel sorumluluklar Biyomühendislikte güncel gelişmeler, sorunlar ve çözümler Biyomühendislikte mesleki gelişim ve kariyer olanakları |
Ders Kaynakları |
Introduction to bioengineering / ed. S.A.Berger, W.Goldsmith E.R.Lewis
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyomühendislik tanımı, şimdiki durumu ve geleceği | Ders |
2 | Biyomühendislik program yapısı | Ders |
3 | Mühendislik ve biyolojik yaklaşımlarının bilim ve teknolojideki problemleri çözmek üzere bir araya getirilmesi | Ders |
3 | Mühendislik ve biyolojik yaklaşımlarının bilim ve teknolojideki problemleri çözmek üzere bir araya getirilmesi | Ders |
5 | Biyomühendisliği oluşturan diğer bilim dalları | Ders |
6 | Biyomühendisliğin kapsadığı alanlar | Ders |
7 | Biyomühendislik ve Biyoteknoloji | Ders |
8 | Biyomühendislik ve Nanoteknoloji | Ders |
9 | Biyomühendislikte sürdürülebilir gelişme | Ders |
10 | Biyomühendislikte biyoinformatik | Ders |
11 | Biyomühendislik ve Tıp | Ders |
12 | Biyomedikal cihazlara genel bakış | Ders |
13 | Biyomühendislik ve etik kavramı | Ders |
14 | Biyomühendislikte Girişimcilik | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci biyomühendislik bölümündeki eğitiminin başlangıcında bu disiplinlerarası bilim dalı ile ilgili ön bilgileri edinir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci mühendislik ve biyolojik yaklaşımları bir arada kullanarak, bilim ve teknolojide doğan problemleri sürdürülebilir kalkınma çerçevesinde çözebilecek bilgiye sahip olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci biyomühendislik uygulamaları konusunda girişimcilik yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci biyomühendisliği oluşturan tüm mühendislik bilimleri ve diğer bilimler hakkında detaylı bilgi sahipi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci mühendislik etiği anlayışı kazanır ve biyomühendislikteki son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci biyomühendislik bölümündeki eğitiminin başlangıcında bu disiplinlerarası bilim dalı ile ilgili ön bilgileri edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci mühendislik ve biyolojik yaklaşımları bir arada kullanarak, bilim ve teknolojide doğan problemleri sürdürülebilir kalkınma çerçevesinde çözebilecek bilgiye sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci biyomühendislik uygulamaları konusunda girişimcilik yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci biyomühendisliği oluşturan tüm mühendislik bilimleri ve diğer bilimler hakkında detaylı bilgi sahipi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci mühendislik etiği anlayışı kazanır ve biyomühendislikteki son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |