Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyomühendislikte Bilgisayar Uygulamaları | BYM103 | 1 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Rafig GURBANOV |
Ders Veren | Doç. Dr. Rafig GURBANOV |
Amaç |
Temel donanım ve yazılım bilgisi verilmesi, ofis uygulamaları, algoritma ve programlamaya giriş konularında bilgi sahibi olunması, öğrencinin bilgisayar kullanıcısı olmasının sağlanması. |
Ders İçeriği |
Donanım, yazılım ve bilgi teknolojisi kavramları, Kelime işlemci uygulaması, Hesap çizelgesi uygulaması, sunum uygulaması, Web tarayıcı uygulaması, virüs tarama uygulamaları, Programlama dilleri temel kavramları. |
Ders Kaynakları |
Gürkan, O. Microsoft Office 2016. Nirvana Yayınları, 2016, Ankara, 737s.
Vatansever, F. Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş. Seçkin Yayıncılık, 2013, Ankara. 544s. İltir, C. Excel' de Makrolar: VBA. Seçkin Yayıncılık, 2010, Ankara, 520s. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma. Bilgisayar Teknolojisinin kullanımının getirdiği avantajların görülmesi.Temel donanım bileşenlerinin incelenmesi. İşletim sistemi kavramının kavranması. Masaüstü simgelerini tanımak. Temel dosya sistemi, klasör, dizin bilgileri. Kopyalama, kesme/yapıştırma gibi temel işlemlerin öğrenilmesi. Kelime işlemci uygulamasına giriş. | Ders |
2 | Kelime işlemci uygulamasında belgelerin oluşturulması, saklanması. Metinlerin biçimleri ile ilgili değişikliklerin yapılması. Paragraf biçimlerinin düzenlenmesi. Tablo oluşturmak, veri girmek ve düzenlemek. Belgeye resim, görüntü veya grafik eklemek. | Ders |
3 | Hesap çizelgesi uygulamasını açmak, kapatmak. Hücrelerle çalışma mantığının kavranması. Hücreye sayı, tarih ya da yazı girmek, biçimsel değişiklikler yapmak. Hücre referansı vererek aritmetik formüller yazmak. Hücreleri sayı/tarih/para birimi/yüzdelik gösterecek şekilde biçimlendirmek. Hesap çizelgesindeki verileri kullanarak grafik oluşturmak, biçimlendirmek. | Ders |
4 | Bir sunum uygulamasını açmak, kapatmak. Yeni bir sunum belgesi oluşturmak. Sunum belgesi üzerinde biçimlendirmeler yapmak. Sunuma yeni saydam eklemek, saydam düzenlerini değiştirmek. Saydama metin, resim, obje, çizim nesneleri eklemek ve düzenlemeler yapmak. Saydamda metin ya da görüntülere önceden belirlenmiş canlandırma uygulamak, canlandırmayı değiştirmek. Saydamlar arası geçişlere efektler uygulamak ve bu etkileri değiştirmek. | Ders |
5 | Kelime işlemci, hesap çizelgesi uygulamalarında oluşturulan dosyaların sunum uygulamasına taşınması. Etkili bir sunum hazırlamanın bilinmesi ve örnek uygulamalar. Web tarayıcı uygulamasını çalıştırmak. Verilen bir URL ‘ye gitmek, web sayfasını sık kullanılanlara eklemek. E-posta adres yapısını anlamak ve oluşturmak. İstenmeyen e-posta alma olasılığını bilmek. | Ders |
6 | Bilgi teknolojileri tarihi | Ders |
7 | Elektronik hesap tabloları “Microsoft-Excel”, Hücre adresleme, Standart fonksiyonlar, Dosya kullanımı | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Problem çözüm süreçleri, Algoritma oluşturma, Akış şemaları | Ders |
10 | Nesne yönelimli programlama Programlama ortamı ve araçları, Kullanıcı grafik arabirimi, nesne çubuğu (toolbox) kullanımı, Makro oluşturma, düzenleme ve çalıştırma. | Ders |
11 | Programlama dilleri temel kavramları, Sözdizimi ve biçimsel tanımlar, Değişken kavramı, veri tipleri ve tip dönüşümleri, Aritmetik, Mantık ve İlişkisel Operatörler | Ders |
12 | Yapısal programlama, Dallanma/Kontrol deyimleri, Döngü deyimleri | Ders |
13 | Dizi, matris ve indis tanımlamaları ve uygulamaları | Ders |
14 | Altprogram kavramı, Değişkenlerin faaliyet alanı ve ömrü, Özyineleme kavramı ve Özyinelemeli altprogram örnekleri | Ders |
15 | Programlama süreci hataları, tespiti ve düzenlenmesi, Debugger Güncel matematiksel problem uygulamaları | Ders |
16 | Final SInavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Problem çözümüne vurgu yaparak programlama süreçlerine girişi kavrama | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çözümlerin algoritma biçiminde ifade edebilme ve yüksek düzeyli programlama dillerinin kullanımı ile temel programlama mantığının kazandırılması | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı programlama yapı ve dilleri daha kısa sürede öğrenebilecek düzeyde bilgi ve deneyim kazandırma. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Problem çözümüne vurgu yaparak programlama süreçlerine girişi kavrama | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çözümlerin algoritma biçiminde ifade edebilme ve yüksek düzeyli programlama dillerinin kullanımı ile temel programlama mantığının kazandırılması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Farklı programlama yapı ve dilleri daha kısa sürede öğrenebilecek düzeyde bilgi ve deneyim kazandırma. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |