Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Ölçme Teknikleri Laboratuvarı | BYM104 | 2 | 0 + 4 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Fizik kimya ve biyolojide temel laboratuvar metot ve mekanizmalarını öğrenme |
Ders İçeriği |
Genel giriş ve Biyoçeşitlilik Fizikte Temel Kavramlar, Manyetik alan, Elektrik, Gerilim ve Akım, Kuvvet-Newton’un Yasaları-Denge-Temel Kavramlar, Mekanik Çekme ve Eğme, Çözeltiler, Biyolojik olarak önemli moleküllerin kalitatif analizi, Titrasyon, Tamponlar, Kimyasal Kinetik, Mikroskopi, Hücre yapısı ve bazı hücre organellerinin incelenmesi, Hayvansal dokular, Bitkisel dokular ve mitoz bölünme |
Ders Kaynakları |
Biyomühendislik Temel Laboratuvar ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel giriş ve Biyoçeşitlilik | Laboratuar |
2 | Fizikte Temel Kavramlar, Manyetik alan, Elektrik, Gerilim ve Akım | Problem Çözme Laboratuar |
3 | Kuvvet-Newton’un Yasaları-Denge-Temel Kavramlar | Problem Çözme Laboratuar |
4 | Mekanik Çekme ve Eğme | Laboratuar |
5 | Çözeltiler | Laboratuar |
6 | Biyolojik olarak önemli moleküllerin kalitatif analizi | Laboratuar |
7 | Titrasyon | Laboratuar |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Tamponlar | Ders Laboratuar |
10 | Kimyasal Kinetik | Ders Laboratuar |
11 | Mikroskopi | Laboratuar |
12 | Hücre yapısı ve bazı hücre organellerinin incelenmesi | Ders Laboratuar |
13 | Hayvansal dokular | Ders Laboratuar |
14 | Bitkisel dokular ve mitoz bölünme | Ders Laboratuar |
12 | Hücre yapısı ve bazı hücre organellerinin incelenmesi | Ders Laboratuar |
16 | Final Sınavı | Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çözelti hazırlayabilme, biyolojik olarak önemli moleküllerin kalitatif analizini açıklayabilme, titrasyon ve kantitatif protein analizi yapabilme, tepkimelerdeki ortalama reaksiyon hızlarını hesaplayabilme, malzemelerin mekanik özelliklerini çekme ve eğme testleri ile belirleyebilme | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Elektrik, Gerilim ve Akım konularını laboratuvar ölçeğinde anlayabilme, Newton'un hareket ve kuvvet ile ilgili temel yasalarını gözleyebime | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Canlıları tanıyabilme, sınıflandırabilme ve hücre yapısını açıklayabilme, hayvansal ve bitkisel doku ve hücreleri tanıyabilme, temel mikroskobik sayım yöntemlerini kullanabilme, hayvansal ve bitkisel doku ve hücreleri tanıyabilme | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çözelti hazırlayabilme, biyolojik olarak önemli moleküllerin kalitatif analizini açıklayabilme, titrasyon ve kantitatif protein analizi yapabilme, tepkimelerdeki ortalama reaksiyon hızlarını hesaplayabilme, malzemelerin mekanik özelliklerini çekme ve eğme testleri ile belirleyebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Elektrik, Gerilim ve Akım konularını laboratuvar ölçeğinde anlayabilme, Newton'un hareket ve kuvvet ile ilgili temel yasalarını gözleyebime | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Canlıları tanıyabilme, sınıflandırabilme ve hücre yapısını açıklayabilme, hayvansal ve bitkisel doku ve hücreleri tanıyabilme, temel mikroskobik sayım yöntemlerini kullanabilme, hayvansal ve bitkisel doku ve hücreleri tanıyabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |