Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyokimya | BYM201 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mesut IŞIK |
Ders Veren | Doç. Dr. Mesut IŞIK |
Amaç |
Biyokimyanın temel prensiplerini ve biyolojik makromolekülleri ve işlevlerini öğrenmek |
Ders İçeriği |
Biyokimyaya Giriş ve Yaşamın Moleküler Düzeni, Biyomoleküller ve Hücre, Su ve sulu çözeltilerin özellikleri, Karbonhidratlar ve Metabolizmaları, Lİpitler ve Membran Yapısı, Amino asitler ve proteinlerin genel özellikleri, Nükleik Asitler, Enzimler, Vitaminler. |
Ders Kaynakları |
Biyokimya, David Hames and Nigel Hooper, 3. Baskıdan Çeviri, Editör: Yusuf Tutar, Hikmet Geçkil, Mehmet Karataş
Biyokimya, Leyla Kalaycıoğlu, Behiç Serpek, Mehmet Nizamlıoğlu, Nuri Başpınar, Ali Muhtar Tiftik 3. Baskı, Nobel Yayınevi Biyokimya,Keha, E.E. and Küfrevioğlu, İ. (2004). 3. Baskı, Aktif Yayınevi, Erzurum, Turkey. Biyokimyanın Temelleri (Fundamentals of Biochemistry), Lehninger 3.basım, Çevirmen Editör: Prof. Dr. Nedret Kılıç Tablolarla Biyokimya, Tanju Asi, Cilt-1, 1996, Nobel Yayınevi Biyokimya, E. Edip Keha and Ö.İrfan Küfrevioğlu, Aktif Yayınevi , Erzurum, 2010 Harper's Illustrated Biochemistry, by R.K. Murray et al., 28th edition, 2009 (ISBN 10-07-162591-3) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyokimyaya Giriş | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Su ve Sulu Çözeltiler | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Tampon Çözeltiler | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Karbonhidratlar | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Karbonhidratlar | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Proteinler | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Proteinlerin Sindirimi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Enzimler | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Lipidler | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Hormonlar | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Vitaminler | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Nükleik Asitler | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel Tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yaşamın moleküler anlamını bilir | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Biyokimyasal ortamlardaki reaksiyonları yorumlar. | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Canlı sistemdeki molekülleri tanır | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Biyoteknoloji endüstrisi alanında öğrencilerin becerilerini geliştirmesi | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Hastaneler ve akademik birimlerdeki araştırma grupları ile ortak çalışma yapabilmesi | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Biyokimyada laboratuvar teknikleri alanında bilimsel yeterliliği artırması | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Biyomühendislik, Biyoloji, Kimya alanındaki çalışmaların kolay kavraması | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Edinmiş olduğu bilgiler doğrultusunda birçok multidisipliner alanda proje fikri oluşması. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaşamın moleküler anlamını bilir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Biyokimyasal ortamlardaki reaksiyonları yorumlar. | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 |
Canlı sistemdeki molekülleri tanır | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Biyoteknoloji endüstrisi alanında öğrencilerin becerilerini geliştirmesi | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Hastaneler ve akademik birimlerdeki araştırma grupları ile ortak çalışma yapabilmesi | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Biyokimyada laboratuvar teknikleri alanında bilimsel yeterliliği artırması | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
Biyomühendislik, Biyoloji, Kimya alanındaki çalışmaların kolay kavraması | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Edinmiş olduğu bilgiler doğrultusunda birçok multidisipliner alanda proje fikri oluşması. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |