Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoenstrümantasyon | BYM202 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Rafig GURBANOV |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere maddenin bileşimi yapısı hakkında nicel ve nitel bilgi toplayabilmek amacıyla aletli analizler yapabilme becerisi kazandırmak. Bu amaçla kullanılan modern cihazlar hakkında teorik/pratik bilgileri ve çeşitli örneklerin nasıl analiz edileceğini öğretmek. |
Ders İçeriği |
Elektromanyetik radyasyon, optik cihaz bileşenleri, atomik spektroskopi, fotometri, florometri, kütle spektroskopi, X-Işını teknikleri, elektroanalitik teknikler |
Ders Kaynakları |
Enstrümental Analiz İlkeleri, Yazarlar: Skoog, Holler, Nieman, Çeviri editörleri: Prof. Dr. Esma Kılıç, Prof. Dr. Fitnat Köseoğlu, Prof. Dr. Hamza Yılmaz
1Analitik Kimya Temel İlkeler (Cilt II), Yazarlar: Skoog, West, Holler, Crouch, Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Esma Kılıç, Prof. Dr. Hamza Yılmaz |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,35 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Enstrümental Yöntemlerin Tipleri, Analiz İçin Cihazlar, Analitik Yöntem Seçimi, Enstrümental Yöntemlerin Kalibrasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Elektromanyetik Radyasyon ve Özellikleri; Elektromanyetik Işının Dalga ve Kuantum Mekanik Özellikleri, Spektrokimyasal Ölçümlerin Kantitatif Yönleri | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Optik Cihazların Bileşenleri; Işın Kaynakları, Lazerler, Dalgaboyu Seçicileri, Radyasyon Dedektörleri, Fourier Dönüşümlü Optik Ölçümlerin Temel İlkeleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Atomik Spektroskopi; Numune Atomlaştırma Teknikleri, Atomik Absorbsiyon Cihazları, Atomik Absobsiyon Spektroskopide Girişimler, Analitik Teknikler | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Atomik Emisyon Spektroskopisi; Atomik Floresans Spektrometri Ve Uygulamaları, Plazma, Ark, Kıvılcım Ve Optik Kaynaklı Emisyon Spektroskopisi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Moleküler Uv-Vis/Nır Absorbsiyon Spektroskopiye Giriş; Geçirgenlik ve Absorbans Ölçümü, Beer Yasası, Cihazlar | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Moleküler Uv-Vis/Nır Absorbsiyon Spektrometrinin Uygulamaları; Molar Absobtivite, Absorblayan Türler, Absorbsiyon Ölçümleri İle Kalitatif ve Kantitatif Analiz, Fotometrik Titrasyonlar | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Moleküler Lüminesans Spektrometri, Floresans ve Fosforesansın Teorisi, Floresans ve Fosforesans Ölçümleri İçin Cihazlar, Fotolüminesans Uygulamaları, Kemilüminesans | Ders Tartışmalı Ders |
9 | İnfrared Spektrometri; İnfrared Absorbsiyon Spektrometrinin Teorisi, Işın Kaynakları ve Transduserler, İnfrared Cihazlar, İnfrared Spektrometrinin Uygulamaları. | Ders Tartışmalı Ders |
10 | İnfrared Spektrometri; Orta-İnfrared Absorbsiyon Yansıma Spektrometri, Fotoakustik İnfrared Spektrometri, Yakın-İnfrared ve Uzak-İnfrared Spektrometri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Raman Spektroskopi: Saçılma çeşitleri, Raman saçılmaları, sanal hal, Raman aktiflik, kalitatif ve kantitatif uygulamalar. | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Kütle spektroskopi: iyonlaştırma yöntemleri, kütle ayırıcılar, gaz fazı uygulamalar, desorpsiyon kaynaklı uygulamalar, özel kütle uygulamaları. | Ders Tartışmalı Ders |
13 | X-ışınları spektroskopi: X-ışını elde etme yöntemleri, X-ışını dedektörleri, X-ışınları absorpsiyon spektroskopi, X-ışınları floresans spektroskopi, X-ışınları kırınım spektroskopi. | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Elektroanalitik teknikler: elektrokimyanını temelleri, iki ve üç elektrotlu hücreler, elektroanalitik tekniklerin sınıflandırılması, potansiyometri, voltametri. | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektromanyetik radyasyonu ve madde ile etkileşiminde meydana gelen olayları bilir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Aletli analiz tekniklerini bilir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Optik cihazların bileşenlerini, radyasyon kaynaklarını ve dedektörleri öğrenir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Aletli analiz teknikleri yardımıyla elde edilen sonuçları yorumlar | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Bilinmeyen bir numuneyi tanımada teknik türlerini seçer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektromanyetik radyasyonu ve madde ile etkileşiminde meydana gelen olayları bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Aletli analiz tekniklerini bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Optik cihazların bileşenlerini, radyasyon kaynaklarını ve dedektörleri öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Aletli analiz teknikleri yardımıyla elde edilen sonuçları yorumlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bilinmeyen bir numuneyi tanımada teknik türlerini seçer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |