EN
  • Anasayfa
  • BYM206 Isı Transferi (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
BYM206 - Isı Transferi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Isı Transferi BYM206 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOMÜHENDİSLİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN
Ders Veren
Amaç

Dersin biyomühendislikte amacı, biyolojik sistemlerin ve biyomühendislik uygulamalarının ısı transferi açısından incelenmesi ve tasarlanmasıdır. Isı transferi, biyomühendislik alanında önemli bir rol oynayan ısı ve kütle transferi, biyomekanik, biyoreaktör tasarımı, biyomalzeme üretimi, biyomedikal cihazlar, kan akımı, solunum, böbrek filtrasyonu gibi konulara temel oluşturmaktadır. Isı transferi dersi, öğrencilere bu konularda gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazandırmayı amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Isı transferi ders içeriği, ısı transferinin temel mekanizmaları ve uygulamalarını anlamak ve analiz etmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kapsamaktadır. Isı transferi dersinde, ısı aktarımı kapsamında, termal enerji denkliğinin prensipleri ve ısı transferinin temel mekanizmaları olan ısıl iletim, taşınım ve ışınım işlenmektedir. Belirtilen temel ısı transfer mekanizmalarının farklı ısı değiştiriciler için hesaplamalarda ve ısı değiştiricilerin tasarımında nasıl kullanıldığı öğretilmektedir. Termal enerji denkliği ve ısı transfer mekanizmalarının kararsız durumdaki sistemlere uygulaması yapılmaktadır. Temel prensipler anlatılırken seçilen problemler yardımıyla bu prensiplerin gıda mühendisliği uygulamalarına da örnekler verilmektedir. Kütle aktarımı kapsamında ise kütle transferinin esasları ısı aktarımıyla paralel olarak verilmektedir. Faz dengesi ve ilgili diyagramlar gösterilmekte, kararlı ve kararsız halde moleküler difüzyonun temel prensiplerine yer verilmektedir. Ayrıca kütle transfer katsayıları için kullanılan modeller, konvektif kütle transfer katsayıları için korelasyonlar, ısı, kütle ve momentum transferi arasındaki anolojiler öğretilmektedir.

Ders Kaynakları Çengel, Yunus A., ve Afshin J. Ghajar. 2014. Isı ve Kütle Transferi: Temel Bilgiler ve Uygulamalar. 5. baskı New York, NY: McGraw-Hill Professional.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş ve Temel Kavramlar Ders
2 Isı Transferi Mekanizmaları Ders
3 İletim İle Isı Transferi Ders
4 Boru içinde zorlanmış taşınımla ısı transferi Ders
4 Boru içinde zorlanmış taşınımla ısı transferi Ders
6 Log Ortalama Sıcaklık Farkı Ders
7 Zorlanmış Taşınımda Farklı Geometriler Üzerinden Isı Transferi Ders
7 Zorlanmış Taşınımda Farklı Geometriler Üzerinden Isı Transferi Ders
9 Isı Değiştiriciler Ders
9 Isı Değiştiriciler Ders
11 Işıma ile ısı transferi Ders
11 Işıma ile ısı transferi Ders
13 İletim İle Isı Transferi-Boru içinde zorlanmış taşınımla ısı transferi Ders
14 Zorlanmış Taşınımda Farklı Geometriler Üzerinden Isı Transferi-Işıma ile ısı transferi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Isı transferinin temel kanunlarını (Fourier, Newton, Stefan-Boltzmann) tanımlayabilir ve uygulayabilirler. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Isı iletimi problemlerini tek boyutlu ve zamana bağlı olarak çözebilirler. Isı taşınımı problemlerini laminer ve türbülanslı akışlarda çözebilirler. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Doğal taşınım, ısı değiştiricileri ve yüksek hızlarda ısı taşınımı gibi özel konulara hakim olabilirler. Işımayla ısı transferi problemlerini gri yüzeylerde çözebilirler. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Isı transferi problemlerine analitik, sayısal ve deneysel yöntemlerle yaklaşabilirler. Isı transferi ile ilgili boyutsuz sayıları, benzerlik kuramlarını ve modelleme tekniklerini kullanabilirler. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Isı transferi ile ilgili literatürü takip edebilir, rapor yazabilir ve sunum yapabilirler. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Seminer Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Isı transferinin temel kanunlarını (Fourier, Newton, Stefan-Boltzmann) tanımlayabilir ve uygulayabilirler. - - - - - - - - - - -
Isı iletimi problemlerini tek boyutlu ve zamana bağlı olarak çözebilirler. Isı taşınımı problemlerini laminer ve türbülanslı akışlarda çözebilirler. - - - - - - - - - - -
Doğal taşınım, ısı değiştiricileri ve yüksek hızlarda ısı taşınımı gibi özel konulara hakim olabilirler. Işımayla ısı transferi problemlerini gri yüzeylerde çözebilirler. - - - - - - - - - - -
Isı transferi problemlerine analitik, sayısal ve deneysel yöntemlerle yaklaşabilirler. Isı transferi ile ilgili boyutsuz sayıları, benzerlik kuramlarını ve modelleme tekniklerini kullanabilirler. - - - - - - - - - - -
Isı transferi ile ilgili literatürü takip edebilir, rapor yazabilir ve sunum yapabilirler. - - - - - - - - - - -