EN
  • Anasayfa
  • BYM208 Biyoelektrokimyasal Sistemler (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
BYM208 - Biyoelektrokimyasal Sistemler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyoelektrokimyasal Sistemler BYM208 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİYOMÜHENDİSLİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa Oğuzhan ÇAĞLAYAN
Ders Veren
Amaç

Biyoelektrokimyasal sistemlerin biyomühendislik alanındaki amacı, biyolojik ve elektrokimyasal süreçleri bir arada kullanarak enerji, kimyasal madde, biyomalzeme ve biyosensör üretmek veya çevresel kirliliği azaltmaktır. Biyoelektrokimyasal sistemler, mikroorganizmaların elektron transferi yeteneğinden yararlanarak organik atıkları elektrik enerjisine dönüştüren mikrobiyal yakıt pilleri, elektrik enerjisi kullanarak biyokimyasal reaksiyonları hızlandıran mikrobiyal elektrosentez sistemleri, elektriksel uyarımla doku rejenerasyonunu destekleyen elektrotisüler mühendislik sistemleri ve elektriksel sinyallerle biyolojik aktiviteyi ölçen veya kontrol eden biyosensör ve biyoaktüatör sistemleri gibi çeşitli uygulamalara sahiptir.

Ders İçeriği

Biyoelektrokimyasal sistemlerin temel bileşenleri, elektrotlar, elektrolitler, mikroorganizmalar ve biyokatalizörler hakkında bilgi edinme. Biyoelektrokimyasal sistemlerde elektron transferi mekanizmalarını, anodik ve katodik reaksiyonları, potansiyel farkını, akım yoğunluğunu, güç çıkışını ve verimliliği anlama. Biyoelektrokimyasal sistemlerin enerji, kimyasal madde, biyomalzeme ve biyosensör üretimi veya çevresel kirliliği azaltma gibi farklı uygulamalarını tanıma. Biyoelektrokimyasal sistemlerin tasarımı, optimizasyonu, performansı ve ölçümü için gerekli yöntemleri ve araçları kullanma.

Ders Kaynakları Luckarift, H.R., Atanassov, P.B. ve Johnson, G.R. eds., 2014. Enzimatik yakıt hücreleri: Temel bilgilerden uygulamalara.
Das, D., 2018. Mikrobiyal Yakıt Hücresi. Baharcı. Bullen, R.A., Arnot, T.C., Lakeman, J.B. ve Walsh, F.C., 2006. Biyoyakıt hücreleri ve bunların gelişimi. Biyosensörler ve Biyoelektronik, 21(11), s.2015-2045.
Robert A. Copeland, Enzimler, Yapı, Mekanizma ve Veri Analizine Pratik Bir Giriş, Wiley-VCH, 2000.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Biyoelektrokimyasal Sistemler Ders
1 Biyoelektrokimyasal Sistemler Ders
3 Elektrokimyasal Hücre Ders
4 Biyolojik Yakıt Hücreleri ve Gelişimleri Ders
5 MFC’de güç üretimi ve performans değerlendirmesi Ders
6 EnFC’lerin Elektrokimyasal Gelişimi ve Karakterizasyonu Ders
7 MFC İçin Uygun Anot Malzemesi Geliştirilmesi Ders
8 Katotta ORR Reaksiyonu Ders
9 Enzimler ve kataliz Ders
9 Enzimler ve kataliz Ders
11 EnFC’lerde Enzimatik Oksijen İndirgenmesi Reaksiyonu Ders
12 Asit-Baz Kataliz = Yükleri stabilize etmek, Metal İyon Kataliz, Tek Substratlı Enzimatik Reaksiyon Kinetiği, Michaelis-Menten Tipi Kinetiği Hız Parametrelerin Deneysel Hesaplanması Ders
13 Tersinir İnhibitörler, Tersinir İnhibisyon Türleri Ders
14 Tersinir İnhibitörler, Tersinir İnhibisyon Türleri, Enzim İnhibisyon Kinetiği Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Biyoelektrokimyasal sistemlerin temel bileşenleri, elektrotlar, elektrolitler, mikroorganizmalar ve biyokatalizörler hakkında bilgi edinebilirler. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Biyoelektrokimyasal sistemlerde elektron transferi mekanizmalarını, anodik ve katodik reaksiyonları, potansiyel farkını, akım yoğunluğunu, güç çıkışını ve verimliliği anlayabilirler. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Biyoelektrokimyasal sistemlerin enerji, kimyasal madde, biyomalzeme ve biyosensör üretimi veya çevresel kirliliği azaltma gibi farklı uygulamalarını tanıyabilirler. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Biyoelektrokimyasal sistemlerin tasarımı, optimizasyonu, performansı ve ölçümü için gerekli yöntemleri ve araçları kullanabilirler. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Biyoelektrokimyasal sistemler ile ilgili literatürü takip edebilir, rapor yazabilir ve sunum yapabilirler. Sunum / Seminer Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Biyoelektrokimyasal sistemlerin temel bileşenleri, elektrotlar, elektrolitler, mikroorganizmalar ve biyokatalizörler hakkında bilgi edinebilirler. - - - - - - - - - - -
Biyoelektrokimyasal sistemlerde elektron transferi mekanizmalarını, anodik ve katodik reaksiyonları, potansiyel farkını, akım yoğunluğunu, güç çıkışını ve verimliliği anlayabilirler. - - - - - - - - - - -
Biyoelektrokimyasal sistemlerin enerji, kimyasal madde, biyomalzeme ve biyosensör üretimi veya çevresel kirliliği azaltma gibi farklı uygulamalarını tanıyabilirler. - - - - - - - - - - -
Biyoelektrokimyasal sistemlerin tasarımı, optimizasyonu, performansı ve ölçümü için gerekli yöntemleri ve araçları kullanabilirler. - - - - - - - - - - -
Biyoelektrokimyasal sistemler ile ilgili literatürü takip edebilir, rapor yazabilir ve sunum yapabilirler. - - - - - - - - - - -